Beantwoord

Onbeperkt smsen gestopt en nu hoge kosten

  • 26 November 2019
  • 2 reacties
  • 390 Bekeken

Beste Simpel,

 

Al sinds 2012 (!) heb ik een abonnement bij jullie. Heel fijn, want er was altijd onbeperkt smsen en dat gebruik ik optimaal aangezien ik één van de weinige twintigers in dit land ben zonder smartphone. Nu is mijn abonnement aangepast van onbeperkt smsen naar 500 smsjes per maand, wat voor mij veel te weinig is. 

Hierover heb ik de volgende mail gekregen op 30 september 2019:

Beste V.H.P.,

Je hebt bij ons een sim-only abonnement met onder andere een onbeperkt sms bundel. Per 1 november 2019 kunnen wij je deze bundel niet meer aanbieden. In dit bericht leggen we je graag uit wat dit voor jou betekent en welke rechten je hebt.

Je bent op dit moment niet gebonden aan een contractduur en je mag je abonnement opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Als je niets doet, laten wij je huidige abonnement gewoon door lopen. We zullen dan alleen jouw sms-bundel wijzigen naar een bundel met 500 smsjes. Op de dag in december dat je nieuwe tegoed start, krijg je dan automatische deze nieuwe bundel. Deze bundelwijziging heeft geen invloed op de contractduur. Je blijft contractvrij en je kunt je abonnement altijd met een opzegtermijn van een maand opzeggen.

Mark, Guido & Raymond

 

Wat ik alleen uit deze mail begrijp is dat ik óf mijn abonnement moet opzeggen met een opzegtermijn van één maand en als ik dat niet doe gaat er in DECEMBER een nieuw tegoed starten? Hierdoor ging ik er vanuit dat dit pas in december zou veranderen. Ik krijg nu op 26 november voor het eerst een sms van Simpel dat ik boven mijn bundel aan het gaan ben (ik vraag me dan af of dat niet eerder kan volgende keer), en nu zit ik op €80!!! Ik schrik hier echt super erg van en kan dit niet nu zomaar betalen. 

Ik heb ontzettend lang en trouw bij Simpel gezeten en vond deze mail zeer verwarrend. Mogelijk heb ik het zelf niet goed begrepen, maar ik hoop dat als jullie deze mail teruglezen dat jullie zelf ook zien dat dit niet duidelijk is wat er nu precies gebeurd. Daarom hoor ik graag of jullie hier iets voor me kunnen betekenen.. Ik baal echt heel erg dat ik nu opeens zo met hoge kosten zit, terwijl ik altijd juist het laagste abonnement heb zonder internet oid.. 

 

Groeten, Vita

icon

Beste antwoord door Alexandra 27 November 2019, 12:07

Bekijk origineel

2 reacties

Daarnaast wil ik nog toevoegen dat het betekent dat ik nu verplicht moet overstappen op een andere provider, aangezien jullie geen hoge smsbundels aanbieden. Ook dat gaat me weer extra geld kosten. Ik zou het heel fijn vinden als jullie met mij kunnen meedenken en nadenken over hoe jullie op klantvriendelijke wijze ervoor kunnen zorgen dat ik alsnog aan een goede sms bundel kom. Alvast dank!

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @VitaV

Ik stuur je hier een privé berichtje over :)

Groetjes, Alexandra

Reageer