Beantwoord

Ondanks MB aanvuller moet ik bijbetalen terwijl verbruik minder is dan abo+aanvuller

  • 26 November 2020
  • 3 reacties
  • 228 Bekeken

Door een wifi storing op mijn werk (school) over mijn databundel heen 

nog geen 250 MB verbruikskosten ruim € 29

Omdat ik nog een paar dagen moet tot de volgende verbruiksperiode 250 MB aanvuller gekocht ad. € 3,00

Maar i.p.v. de teveel gebruikte MB's van de aanvuller af te trekken krijg ik nu ruim € 32 aan verbruikskosten te zien ?! 

Lijkt mij niet juist (ook niet gezien de voorwaarden) 

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 November 2020, 13:59

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag @aws0612147022,

Ik begrijp dat je geschrokken bent van deze kosten. 

Zodra je buiten de bundel gaat internetten gelden de reguliere buitenbundeltarieven, en betaal je €0,15 cent per MB.
De kosten kunnen dan inderdaad hoog oplopen. 

Om extra kosten te voorkomen, is het raadzaam om een Plafond in te stellen via jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina. 
Het Plafond kan ingesteld worden vanaf €10,- en bedraagt minimaal de abonnementskosten per maand. 
Wanneer je het Plafond hebt bereikt, sturen we je nog een gratis sms’je. Je simkaart is dan geblokkeerd voor uitgaand en inkomend verkeer dat zorgt voor extra kosten.

Je kan zodra jouw bundel op is voordelig een MB-aanvuller bestellen, zodat je tegen een voordelig tarief kan blijven internetten. 
De MB-aanvuller wordt echter niet verrekend met de buitenbundelkosten die dan al gemaakt zijn. 

Mocht je verder nog vragen hebben omtrent jouw verbruik, neem dan gerust even contact met ons op. 

Groet,

Lisa

 

Jullie heten simpel, maar zo ervaar ik dat niet.

Dit is absoluut NIET op te maken uit de (aanvullende) voorwaarden

Die geven aan dat je bij kan kopen en dat die tot MB's einde periode (2-12 in dit geval) geldig blijven. 

Uiteraard snap ik dat als je buiten de bundel gebruik er kosten aan verbonden zijn.

Daarom heb ik ook MB's bijgekocht. Voldoende om mijn verbruik te dekken.. 

Ook had ik ingesteld (op mijn telefoon) wat mijn data plafond was. Echter in combinatie van een reset van mijn telefoon, waardoor die instelling uit was, en het uitvallen van de wifi bij mij op school heeft dit hoge verbruik veroorzaakt. Uiteraard kom je daar altijd achteraf achter.

Ik kan mij niet vinden in uw uitleg en kan dus ook niet akkoord gaan met deze kosten om bovenvermelde reden. Dan zou ik ook nog eens de MB aanvuller voor niets hebben gekocht.

Ik ga ervan uit dat u dit corrigeert / laat corrigeren. Desnoods uit coulance Anders zal ik mij moeten beraden. Groet Wilma

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @aws0612147022 ,

Vervelend dat je problemen ervaarde met je toestel en daardoor geen melding kreeg van het verbruik. Ik wil je toch adviseren om, zoals mijn collega Lisa aangaf, een plafond in te stellen op je persoonlijke Mijn Simpel pagina. Hiermee houd je je verbruik in de hand omdat dit vanuit je provider gebeurd. 

Om na te gaan wat we voor je kunnen betekenen omtrent de gemaakte kosten wil ik je vragen om contact met ons op te nemen. Mijn collega's hebben inzicht in jouw abonnement en kunnen nakijken of je in aanmerking komt voor een éénmalige coulance regeling. 

Ook wil ik je erop attenderen dat je onze tarieven op de website kunt vinden. 

Groet,

Mila

Reageer