Beantwoord

Ongemerkt buiten bundel --> € 45 kosten

  • 16 June 2020
  • 8 reacties
  • 312 Bekeken

Zou het niet een beter idee zijn als er eerst om een actie wordt gevraagd als je buiten je bundel geraakt. Nu door omstandigheden weer (weliswaar door eigen schuld) ongemerkt een rekening van ruim € 45. Volgens mij zit er niemand op te wachten om ONGEMERKT door het plafond te schieten. Ik lees wel dat je een plafond in kan stellen, maar waarom niet altijd stoppen als bundel op is en pas na een bewuste actie er buiten gaan? Het moet technisch mogelijk zijn, want bij een overschrijding van € 50 wordt wèl automatisch afgesloten totdat je betaalt of tot je nieuwe periode start.

icon

Beste antwoord door Phil 17 June 2020, 13:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hi @RienW!

Balen dat je ongemerkt buiten de bundel bent gegaan en daardoor een hogere factuur krijgt!

We hebben ervoor gekozen om het verbruik niet automatisch te blokkeren wanneer de bundel op is aangezien is gebleken dat veel klanten dat niet prettig vinden. Om de klanten die dat wel prettig vinden hierin ook opties te geven hebben we het Plafond in het leven geroepen waarbij je een maximumbedrag per maand kan instellen. In jouw geval raad ik je dan ook aan om dat te doen zodat je meer controle hebt over de kosten en de kans verkleint of wegneemt dat je buiten de bundel gaat.

Groetjes,

Phil

Beste Phil,

Ik vind het moeilijk om te geloven dat "is gebleken dat veel klanten dat niet prettig vinden". Naar mijn idee zal iedereen het fijn vinden wanneer het hem/haar duidelijk wordt dat het vanaf dat moment extra geld gaat kosten.

Ik heb in mijn omgeving al veel gehoord dat vrienden en bekenden onaangenaam verrast zijn omdat ze buiten hun bundel geraakten en daardoor onverwacht veel extra geld kwijt waren. Dus dat "veel klanten" dat anders zien is volgens mij een inschatting van jullie en geen gemeten feit.

En, natuurlijk kan je een plafond instellen, maar waarom dat dan elke maand weer extra moet kosten snap ik niet, volgens mij hoeven jullie daar niets bijzonders voor te doen. Het is voor jullie natuurlijk wel een goede extra bron van inkomsten.

Al met al, niet erg klantvriendelijk....

 

Reputatie 4
Badge +8

Beste RienW,

Hoewel ik je visie hierop begrijp is het wel degelijk gebaseerd op praktijkervaringen en geen inschatting. De negatieve aspecten omtrent de regeling worden echter helaas eerder geuit dan de positieve aspecten.

Aangaande het Plafond is het zo dat wij onkosten maken voor het onderhouden en verbeteren van die functie. Waar veel providers ervoor kiezen om extra opties standaard door te berekenen in de vaste abonnementsprijs hebben wij ervoor gekozen om dat niet te doen zodat je als klant alleen voor het Plafond betaalt indien je het daadwerkelijk gebruikt.

Groetjes,

Phil 

Beste Phil,

 

Het zij zo.

Dank voor je reactie.

Laat de klant zelf kiezen of de data stroom moet stoppen bij nul mb , bij Aldi Talk kan het nog (geen verborgen kosten)

Dat lullige plafond van jullie is het niet respecteren van het plafond wat je al afsluit bij een abonnement  

 

Een lullig plafond simpelweg

Reputatie 6
Badge +9

Als je een abonnement afsluit kun je vooraf de voorwaarden lezen. De ene provider kiest voor automatisch  verlagen van snelheid  internet, de ander berekent extra mb als buitenbundel  kosten. De keuze maak je als consument al bij het afsluiten van je abo

Reputatie 6

Laat de klant zelf kiezen of de data stroom moet stoppen bij nul mb , bij Aldi Talk kan het nog (geen verborgen kosten)

Ik heb twijfels of dit wel klopt wat betreft Aldi talk.

Reageer