Beantwoord

Onnodige kosten buiten bundel

  • 28 March 2019
  • 7 reacties
  • 1116 Bekeken

Factuur gekregen waarbij ik uit het niets 50 euro buiten mijn bundel ben gegaan, terwijl ik niet buiten mijn bundel ben gegaan. Hoe kan ik dit verhelpen?
icon

Beste antwoord door Astrid 4 April 2019, 14:43

Bekijk origineel

7 reacties

Heb jij al in je factuurspecificatie gekeken of je niet buiten je bundel bent gegaan? Je kan sws je plafond aanzetten in je persoonlijk account om hoge kosten te voorkomen inde toekomst.

Joe!
Hallo, hier precies zo! Ook drie dagen geleden.
In 1x bijna 40 euro verbruikt op een tijdstip dat de telefoon van mijn dochter thuis lag en gewoon op Wifi aangesloten was. Dit vind ik niet fijn, hoe kan ik uberhaupt achterhalen waar deze mb's voor zijn gebruikt?
Reputatie 6
hoe kan ik uberhaupt achterhalen waar deze mb's voor zijn gebruikt?
@AWSas69 wat voor merk en type telefoon heeft uw dochter? Daarmee kan het een en ander worden nagegaan. De provider ziet enkel tijdstip en hoeveel, meer mag niet vanwege privacyregels.
Bij mij ook terwijl er nog 158mb in mijn bundel zat. Zo maar ineens 471mb verbruikt buiten de bundel.
Reputatie 2
Badge +8

hoe kan ik uberhaupt achterhalen waar deze mb's voor zijn gebruikt?@AWSas69 wat voor merk en type telefoon heeft uw dochter? Daarmee kan het een en ander worden nagegaan. De provider ziet enkel tijdstip en hoeveel, meer mag niet vanwege privacyregels.


Hi @KyraMaas, @AWSas69 en @Kees,

Bedankt voor jullie bericht.
Simpel snapt goed dat het vervelend is om buitenbundelkosten te maken waardoor de factuur hoger uitvalt dan gewenst. Zoals @Snowboard al aangeeft hebben we geen inzage in waar de MB's aan op zijn gegaan. Maar we helpen onze klanten graag bij het voorkomen van buitenbundelkosten. Daarnaast hebben we een aantal tips om te voorkomen dat je ongemerkt buiten je bundel gaat. Zo kan je het plafond instellen of een MB aanvuller aanschaffen. Verder is het verstandig om de instellingen van je toestel te controleren. Zo hebben de iPhones en Android toestellen een instelling dat ervoor zorgt dat je altijd verbonden bent met het sterkste netwerk. Dit zorgt ervoor dat je automatisch wordt overgeschakeld op het 4G netwerk als je WiFi verbinding even wegvalt.
Via de community heb ik jammer genoeg geen inzage in jullie facturen. Denk je dat de factuur toch niet klopt? Onze klantenservice staat jullie graag te woord om mee te kijken naar de factuur.

Groet, Astrid

Al 3x 50 euro buiten mijn bundel terwijl ik zie dat ik bijna niks verbruik maar jullie rekenen gewoon even SIMPEL 50 euro bij....

Reputatie 4
Badge +8

Hoi @Arie Wonder.

Om ongewenste buitenbundelkosten tegen te gaan kan je de hierboven genoemde tips gebruiken. Wil je graag dat we samen specifiek naar je verbruik en kosten kijken, dan verzoek ik je om contact met ons op te nemen.

Groetjes,

Phil

Reageer