Beantwoord

onterechte buitenland kosten

  • 23 August 2019
  • 9 reacties
  • 1005 Bekeken

Ik heb volgens Simpel in Griekenland 50,00 euro extra kosten gemaakt voor 10 MB ???? Ik stapte op de boot naar Turkije en heb sinds we zijn gaan varen mijn telefoon niet eens meer aangeraakt en alles uitgezet. Daarnaast hoorde ik op tijd een sms’je te krijgen van Simpel en kreeg ik deze pas toen ik al 2 uur in Turkije zat. Wat een slechte service! Paar keer gebeld maar ze kunnen me niet helpen in de kosten die ik niet eens zef gemaakt heb. Wat is dit voor een trieste service? Ik ben niet bereid deze kosten te betalen maar heb niet eens controle over de betaling van deze kosten omdat Simpel ze toch wel afschrijft. Diep teleurstellend dat Simpel geen enkele helpende hand bied. Ik heb een abonnement gekozen wat ik kan betalen. Ik heb het geld niet eens om deze kosten te betalen maar zij verplichten mij dit. Wat een trieste service.
icon

Beste antwoord door Snowboard 26 August 2019, 12:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Hi @Janneveldpaus

Wel een beetje gemakkelijk om het probleem de service te noemen.

Je legt het probleem bij de provider maar begrijp je wel waarom je deze kosten hebt gekregen?

Zowel boottocht (maritiem) en Turkije is buiten de bundel. Alleen al €5,- per MB.
Uh nee, ik heb alles voor ik op de boot stapte uitgezet dus dit probleem ligt niet bij mij. Daarnaast hoor ik zo’n sms’je gewoon op tijd binnen te krijgen. Deze kosten zijn gemaakt in griekenland en niet op de boot of in Turkije. Op het tijdstip van de gemaakte kosten was ik namelijk nog niet op de boot dus dit is wel apart he?
Reputatie 6
Ik stapte op de boot naar Turkije en heb sinds we zijn gaan varen mijn telefoon niet eens meer aangeraakt en alles uitgezet.
Zoals je het nu schrijft is het duidelijk en idd apart. Maar toch even een vraag was dit echt in Griekenland of was je op een Grieks eiland - mogelijk verbonden met een Turks netwerk?
Ik was op Kos, heb hier de rest van de vakantie geen last van gehad en heb continue op de Cosmote van Griekenland gezeten. Dan nog is het aan Simpel om het sms’je op tijd te sturen, betere service te leveren aan de telefoon en de situatie te begrijpen. De kosten zijn onterecht. Ik ben de mogelijke scenario’s al nagegaan en ik heb deze kosten niet gemaakt door of in Turkije.
Reputatie 6
Je noemt Kos, Grieks eiland en Cosmote. Genoemde netwerk is prima, staat op de lijst van roaming netwerken.

Heb je op Kos op je telefoon het genoemde netwerk handmatig vastgezet?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi @Janneveldpaus ,

Welkom op onze Community! 🏵️

Wat vervelend dat er buitenlandkosten zijn gemaakt. Je toestel kan zonder dat jij er actief gebruik van maakt toch verbinding maken met het mobiele internet. Als je naar een land buiten zone 1 gaat, of als je in een grensgebied zit, dan kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht.

Om dit te voorkomen adviseren wij je om je Plafond in te stellen, of je netwerk handmatig in te stellen, zoals Snowboard inderdaad ook al aangeeft. Deze informatie vind je terug op je Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Buitenland' of via onze vakantiepagina.
Je geeft aan dat de sms in Turkije te laat is verstuurd, wil je hierover contact opnemen met onze klantenservice? Dan kijken we direct even met je mee.

Groetjes, Alexandra
Heb ik al gedaan. Heb ook gezegd dat ik niet bereid ben de kosten te betalen. De mevrouw die mij hielp zei dat het niet jullie verantwoordelijkheid is dat de sms op tijd aankomt. Dit vond ik nogal apart.
Daarnaast nogmaals staat er dat Griekenland binnen de bundel zit en de kosten zijn gemaakt toen ik in Griekenland was. Ik heb alles uitgezet al voordat ik op de boot stapte. Daarnaast vind ik 50 euro ontzettend veel voor iets dat ik niet heb gedaan of heb gebruikt.
@Snowboard ja, gewoon als standaard netwerk heb geen enkel ander moment een ander netwerk gehad
Reputatie 2
Badge +8
@Janneveldpaus, wat vervelend dat je eerder geen goed gesprek hebt gehad.
Is het anders een idee om een contactformulier ter attentie van mij op te sturen? Dan pak ik je vraag op en kijk ik gelijk even mee met je abonnement en wanneer de sms verstuurd is.

Groetjes, Alexandra

Reageer