Beantwoord

Opzeggen bij Simpel is verre van simpel.

  • 23 March 2024
  • 1 reactie
  • 108 Bekeken

In november heeft mijn vader het abonnement opgezegd, omdat hij een hoge rekening kreeg voor internetgebruik op een senioren telefoon zonder internet functie. Telefonisch kon niet. Hij moest dan via het contactformulier opzeggen en daarbij vermelden dat hij geen nummerbehoud wilde, dan zou het sneller gaan. Dus heeft hij via zijn account het contactformulier ingevuld om op te zeggen. Ook dit werd niet geaccepteerd, want hij moest dit telefonisch doen ( van kastje naar de muur systeem). Hij is natuurlijk niet gek! Beide opties zijn geprobeerd en beide worden niet geaccepteerd. In de voorwaarden staat duidelijk dat je kunt opzeggen via de telefoon of via het contactformulier. Maar blijkbaar zijn ze bij Simpel echt enorm simpel om dit dan niet te accepteren. Daarop de betalingen na de maand opzegtermijn gestorneerd en vervolgens een blokkade bij de bank ingesteld voor de automatische incasso. Toen kreeg hij dus leuk berichten binnen van Simpel dat er incassokosten bijkwamen. Hierop heb ik voor hem een mail gestuurd naar de klantenservice van Simpel dat het abonnement al lang was opgezegd en dat wij er geen boodschap aan hebben dat zij de opzegging niet accepteren. De opzegging was netjes ingediend, dus alle kosten die ze eventueel nog in rekening wilden brengen, waren geheel voor henzelf. Hierop nooit meer iets gehoord. Na de tweede verhoging eindelijk een opzegging gekregen, maar wel met een hoge rekening van bijna 40 euro voor een abonnement van 2,50 per maand. En dan nog de onterechte rekening van 50 euro voor internetgebruik met een telefoon waar geen internet op zit, rieken enorm naar oplichting. De wetgeving stelt dat je abonnementen mag opzeggen op dezelfde manier als ze zijn aangegaan. Het abonnement is via internet aangevraagd, dus het contactformulier zou prima moeten zijn. Simpel denkt daar blijkbaar anders over. 
 

Als ik zo lees op het forum binnen de community, zijn er heel veel meer mensen die met dezelfde oplichtingspraktijken van Simpel te maken hebben. Ze kunnen niet normaal opzeggen, ze worden van het kastje naar de muur gestuurd en er zijn onverklaarbare torenhoge rekeningen. Misschien wordt het eens tijd om dit aan te kaarten bij de ACM en eventueel bij de rechter. De rekeningen betaalt mijn vader in ieder geval niet. Integendeel, hij heeft nog een vordering van 50 euro op Simpel voor onterecht berekende bedragen voor internet dat hij nooit heeft kunnen gebruiken op een gsm ( dus geen smartphone!). 
 

Simpel, los dit nu eindelijk eens op een fatsoenlijke manier op! 

icon

Beste antwoord door Noor 26 March 2024, 15:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Opa

Vervelend om te lezen dat de opzegging niet naar wens is gelopen. 

Je mag natuurlijk ten alle tijden een abonnement opzeggen, echter dien je wel de kosten te voldoen tot en met de opzegdatum van het abonnement die je van ons hebt gekregen. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met het desbetreffende telefoonnummer, klantnummer en de NAW gegevens van het abonnement. Ik kijk dan graag even met je mee. Wil je sneller geholpen willen worden? Stuur ons dan een bericht via onze WhatsApp kanaal

Ik wens je een fijne dag. 

 

Groet, Noor 
Simpel

Reageer