Beantwoord

Per abuis dataverbruik buiten bundel

  • 1 February 2020
  • 3 reacties
  • 517 Bekeken

Beste,

Ik ben nu zo'n twee jaar met veel genoegen klant bij Simpel. In deze tijd ben ik nooit boven mijn databundel uitgekomen. Afgelopen nacht ben ik echter, wegens een storing aan mijn Wi-Fi netwerk, per ongeluk ver buiten mijn databundel uitgekomen. Dit is gebeurd terwijl ik sliep, en dus was het kwaad al geschied toen ik wakker werd en de waarschuwings-sms'jes zag. Nu dien ik opeens 50 euro extra te betalen op mijn komende factuur.

Het voelt onrechtvaardig om voor één nacht 50 euro extra te betalen, terwijl ik niet eens bewust buiten mijn bundel ben getreden. Ik blijf normaliter altijd netjes binnen mijn bundel en maak daarom ook geen gebruik van een plafond. Mijn vraag is nu dan ook of er eenmalig enige vorm van coulance mogelijk is.

Ik hoor graag van jullie wat er mogelijk is en eventueel of er anderen zijn met soortgelijke ervaringen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

icon

Beste antwoord door Karin303 3 February 2020, 10:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Om te voorkomen dat je ongewild  data verbruikt kun je op je telefoon het mobiele netwerk uitschakelen als je Wi-Fi gebruikt.  Het plafond is er om te voorkomen dat je binnen je bundel blijft. Dat je er geen gebruik van wilt maken is jouw keuze..Of er coulance toegepast zal worden kan ik als medeklant niet zeggen. Klantenservice  even bellen? 

Om te voorkomen dat je ongewild  data verbruikt kun je op je telefoon het mobiele netwerk uitschakelen als je Wi-Fi gebruikt.  Het plafond is er om te voorkomen dat je binnen je bundel blijft. Dat je er geen gebruik van wilt maken is jouw keuze..Of er coulance toegepast zal worden kan ik als medeklant niet zeggen. Klantenservice  even bellen? 

Bedankt voor je reactie Karin!

Ik weet inderdaad dat ik het mobiele netwerk op mijn telefoon kan uitschakelen, maar ik was hiertoe niet in staat omdat ik aan het slapen was. Omdat ik altijd ruim binnen mijn bundel blijf leek het me zonde van het geld om een plafond aan te schaffen. Voor dit soort situaties is het achteraf gezien inderdaad wellicht handig om hier toch gebruik van te maken. Dit neemt niet weg dat ik nu hoge kosten heb gemaakt, terwijl ik normaliter al jaren altijd binnen mijn bundel ben gebleven. De 50 euro die ik nu als consument dien te betalen staat niet in verhouding tot wat het extra dataverbruik voor Simpel als aanbieder kost.
 

Na wat speurwerk ben ik er overigens achter gekomen dat er in vergelijkbare gevallen wel degelijk op coulance kan worden gerekend (zie bv. https://community.simpel.nl/factuur-betalen-8/extreem-hoge-kosten-buiten-bundel-1683 en ook communities bij andere providers), dus ik zal zeker even contact opnemen met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 4
Badge +4

Je kunt het ook nog op de telefoon instellen, dan heb je een dubbele beveiliging.

Ik heb al sinds jaar en dag op mijn Android telefoons een maximum dataverbruik ingesteld. Elke keer bij de overstap naar een nieuwe telefoon, wordt een backup van de oude foon door Google teruggezet, waarin ook deze instelling zit. Ik ben in elk geval nog nooit over het maximum heengegaan, maar heb het wel vaker bereikt (vooral tijdens vakanties) zonder extra kosten.

Reageer