Beantwoord

Extreem hoge kosten buiten bundel

  • 30 december 2019
  • 7 reacties
  • 366 Bekeken

Bij mij is het volgende het geval: 

Al twee jaar klant bij Simpel en in de meeste maanden nooit iets buiten mijn bundel verbruikt. 

Ik heb één keer bewust kosten gemaakt voor internetgebruik in het buitenland. Toen heb ik aanbetalingen gedaan om te kunnen blijven internetten. Wat mij toen niet duidelijk is gemaakt is dat ik daarmee de grens twee keer heb verlegd naar hogere bedragen die ik in de toekomst over mijn bundel heen mag gaan. Nergens staat in de berichten over de betalingen dat dit ingesteld blijft voor elke maand ipv éénmalig, dus hoe had ik hiervan op de hoogte kunnen zijn? 

Een week geleden zou ik een sms hebben gehad met dat ik 100% van mijn bundel heb verbruikt. Van deze sms heb ik gek genoeg nooit een melding gehad (normaal gesproken krijg ik altijd de 80% smsjes). Achteraf zie ik nu ook dat ik al over m'n bundel heen was voordat ik deze sms kreeg. Ik heb in de dagen die daarop volgde internet via m'n mobiel moeten gebruiken vanwege een wifi storing in mijn appartementencomplex (ik lever graag het bewijs hiervoor aan). Nog steeds zonder dat ik het wist zat ik over mijn bundel heen en wat ik al helemaal niet wist was dat de prijzen voor buiten de bundel zo belachelijk hoog waren. Nog hoger lijkt dan toen ik in het buitenland was. 

Wanneer ik de laatste sms goed had ontvangen had ik uiteraard een MB aanvuller gekocht of m'n internet uitgezet maar dit is nu niet het geval.

Met als gevolg dat ik dus ook niet een mail kreeg toen ik 40 euro over m'n bundel zat (zoals bij het buitenland gebruik), maar nu pas bij 280 euro over mijn bundel! 


In het totaal zit ik 1,8 gb over m'n internetbundel heen deze maand, daarvoor moet ik meer dan 280 euro boeten. Na meer dan 2 jaar een trouwe klant te zijn geweest, is er hopelijk mogelijkheid tot coulance?! Dit is de eerste keer in dit abonnement dat ik in Nederland zoveel heb verbruikt buiten mijn bundel. Ik begrijp goed dat ik de 1,8 gb moet betalen, maar zou dat niet in de vorm van MB aanvullers mogen? Omdat ik totaal geen besef had van het feit dat ik de grens heb verlegd door aanbetalingen te doen toen ik internet verbruikte in het buitenland.


Ook het argument van een plafond instellen, daar heb ik nu niet zoveel aan. Normaal gesproken blijf ik namelijk altijd binnen de bundel en is dat plafond helemaal niet nodig. 

Groet,

Cissy

icon

Beste antwoord door Alexandra 31 december 2019, 13:19

Hoi @Cissy!

Wat vervelend inderdaad van die buitenbundelkosten. Ik heb je een privé bericht toegestuurd!

Groetjes, Alexandra

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Cissy!

Wat vervelend inderdaad van die buitenbundelkosten. Ik heb je een privé bericht toegestuurd!

Groetjes, Alexandra

Beste Cissy

Heb vergelijkbare ervaringen gehad. Een overschrijding van mijn bundel werd meteen afgestraft met 50 euro bijbetalen. Had net voor het eerst abonnement afgesloten . Uitleg over hoe zo'n overschrijding in een paar minuten kan plaatsvinden heb ik niet gehad. Ook geen waarschuwing dat ik tegen mijn limiet aanzat. Je krijgt dan te maken met keiharde verdien policy nl Goedkoop abonnement aanbieden en terugverdienen dmv van fouten van gebruikers. Het zou de verantwoording van Simpel moeten zijn om de klanten te beschermen tegen dit soort problemen(ongewenste overschrijdingen) Hoezo Simpel de beste provider? Een wolf in schaapskleren is een betere benaming.

Hans R.

Reputatie 2
Badge +8

Ha @Hans R, jammer dat je het zo ziet. Graag willen we met je in contact komen om samen te zoeken naar een oplossing. Je kunt ons bereiken via www.simpel.nl/contact

Groetjes Joachiem

Heb alles al geprobeerd. Ik weet niet wat ik nu nog kan doen.

Groet

Hans R

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Hans R , heb je al contact met ons opgenomen?

 

Wij kunnen vanaf het forum jouw gegevens niet inzien. Als je contact met ons opneemt, hebben we inzage in jouw abonnement en kunnen we wat meer betekenen wat betreft een passend antwoord.


Groetjes, Sanne

Hoi Sanne.

Wat wil je weten? Ik kreeg aanvankelijk een positieve reactie van een medewerker van Simpel. In tweede instantie werd terugstorten van de 50 euro geweigerd omdat ik. eerder een een klein tegoed van 5 of tien euro had bijgekocht. Toen had ik het dus zien aankomen dat ik eroverheen zou gaan.Hoe het kan dat je in een kwartier tijd een overschrijding ter waarde van 50 euro kon hebben werd niet uitgelegd. Men bleef daarna star op het standpunt staan dat het dus ergens mijn eigen schuld was. Als ik erover nadenk word ik weer boos over deze weinig sympathieke handelswijze. Het blijft hoe dan ook primair de verantwoording van de provider om je te beschermen tegen kostbare overschrijdingen van je abonnement. Zeker als dat plaatsvindt binnen Nederland

Laat me weten welke gegevens jullie nog nodig hebben.

Reputatie 2
Badge +8

@Hans R ik heb je een privé bericht gestuurd.

Groetjes Joachiem 

Reageer