Beantwoord

Simpel zijn oplichters

  • 10 November 2019
  • 4 reacties
  • 773 Bekeken

Voor de 2e x op rij 50 euro over de bundel door 5 min op internet te zitten. Sms bericht dat ik over de bundel zit komt te laat aan . 120 euro betalen nu voor 2 maanden. Ik waarschuw iedereen ga niet met deze oplichters in zee. Ze vragen 15 cent per mb over de bundel!!! Schandalig!

icon

Beste antwoord door Joachiem 11 November 2019, 15:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi Joost, welkom op de Community!

Wat vervelend om te lezen dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt. 

Omdat ik verder geen gegevens van je heb kan ik inhoudelijk ook niets vertellen over jouw factuur en hoe het is opgebouwd.

Als je na het zien van je factuur en specificatie op ´Mijn Simpel´ onder het kopje ´Facturen´ nog steeds vragen hebt, raad ik je aan om contact op te nemen met mijn collega´s van de klantenservice.

Groetjes Joachiem 

Badge

Wat je ook doet, ga niet bij simpel. Hun verdienmodel is gebaseerd op extra bundels en buitenbundel kosten. Wanneer je een plafond activeert heb je 0,0 kbps, wat triest is in dit digitale tijdperk. Dit forceert jou tot het kopen van een bundel. Neem je geen plafond dan ben je de lul. De app van simpel werkt met momentopnames en de sms'jes komen veel te laat aan. Dit maakt dat jij al voor 100 euro kosten kan hebben gemaakt zonder dat jij een waarschuwing heb gekregen. 

Wees een verstandige consument. Jij weet aan de manier waarom de reclames zijn gemaakt dat er iets niet goed gaat. De reclames van slechte providers zijn zo makkelijk en simpel mogelijk gemaakt zodat het er goedkoop uitziet. Echter merk je wel dat de reclames op de duurste kanalen en tijden voorbij komen. Dit is allemaal misleiding.

Reputatie 2

@Ehmtommwat zeg jij nou allemaal kerel…

Een plafond heeft helemaal geen invloed op je kbps. Dat is echt de reinste onzin.
Je hoeft ook helemaal geen plafond te nemen, maar het is een budget provider.
Als je onbeperkt wil internetten moet je ergens een abonnement nemen waar onbeperkt data wordt aangeboden.
Heb je zelf je internet gebruik niet onder controle, (ben ik zelf ook schuldig aan) dan is een plafond juist handig.

Beetje raar toch, als je zelf buiten je bundel gaat zitten internetten en dan anderen daarvan de schuld gaat geven. Je kan ook gewoon mb-aanvullers bestellen voor extra internet.

Jij komt met een hele conspiracy theorie gewoon? Heftig.
Echt een overdreven reactie op het maken van kosten buiten je bundel.
Gewoon je internetgebruik beperken chef. Met 5gb bundel moet je niet massaal gaan lopen netflixen, facebooken, snapchatten, instagrammen.

TIP: als je een iPhone hebt… zet wifi-assistentie uit. Dan weet je zeker dat als je op wifi zit je toestel ook echt alleen je wifi gebruikt.

 

Later!

Reputatie 4
Badge +8

@Ehmtomm

Jammer dat je dit zo ziet en/of ervaart, graag haak ik op een aantal van je punten in. Op voorhand is het aan te raden om een bundel te kiezen die bij je verbruik past zodat je maandelijks over de MB’s beschikt die je nodig hebt en niet tekort komt maar ook niet betaalt voor iets wat je niet gebruikt. Wanneer je merkt dat je over je bundel heen gaat kan je een Plafond instellen, daarmee stel je een maximumbedrag per maand in en kan je bij het bereiken van dat bedrag geen extra kosten meer maken. Tegoed binnen je bundels blijft in zo’n situatie bruikbaar. Een actief Plafond zorgt niet voor een vertraging van je internetverbinding, het Plafond blokkeert de internetverbinding wel in zijn geheel indien je MB’s op zijn en je aan het ingestelde maandbedrag zit.

Naast bovenstaande methode zijn er tal van manieren om je verbruik in de gaten te houden, zo kan je via het Mijn Simpel account de actuele tegoeden inzien waarbij je verbruiksspecificatie elke 5 minuten wordt bijgewerkt. We versturen ook 80 en 100 procent meldingen zodat je in ieder geval weet dat je bundel bijna op is en vervolgens ook weet dat je bundel helemaal op is. Deze meldingen worden altijd per sms verstuurd op het moment dat je het limiet bereikt hebt. Veel smartphones beschikken tegenwoordig ook over een ingebouwde datamanager, daarbij kan je instellen dat je binnen een bepaalde periode een x aantal MB’s wenst te gebruiken en stuurt je telefoon je ook meldingen bij het bereiken van verschillende limieten.

Tot slot is de tip van medegebruiker micky010 erg handig, bij het uitschakelen van Wi-Fi assistentie ondersteunt het mobiele datanetwerk je Wi-Fi verbinding niet wanneer je Wi-Fi verbinding wellicht wat zwak is. Bij Android toestellen wordt deze functie overigens Slimme Netwerkwissel genoemd.

Reageer