Beantwoord

Verlengen duurder dan het abonnement wat ik nu heb


Op dit moment heb ik een abonnement met daarin 500 minuten / onbeperkt SMS / 6Gb 4G Internet voor een bedrag van € 12,50 per maand.
Als ik wil verlengen heb ik een aantal keuzes met betrekking tot de bundels.
Maar deze zogenaamde "exclusief" aanbiedingen zijn niet aantrekkelijk.
Het abonnement dat in de buurt komt (250 minuten / 500 SMS / 6Gb 4G Internet) kost maar liefst 4 euro per maand meer!!! € 16,50...... (Dezelfde bundel als hiervoor met 10Gb komt op € 20,-- per maand. Dit scheelt € 7,50.

De verleningsaanbiedingen / huidige bundels zijn niet aantrekkelijk.
Ik hier een aanpassing mogelijk? Ik ben voornemens het abonnement op het einde van de looptijd dan ook op te zeggen als ik niet kan kiezen voor een vergelijkbare of aantrekkelijkere bundel.

Met vriendelijke groet,

Niels.
icon

Beste antwoord door Alexandra 21 June 2019, 11:57

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hey Niels!

Welkom op onze Community! 🌟
Had je al gezien dat de huidige actie ook inhoud dat je de eerste 3 maanden niets betaalt voor je abonnement? Ik kan me goed voorstellen dat je wel graag een voordeligere bundel wilt. Onze acties wijzigen vaak zodat er voor jou straks ook vast een voordelige actie bij zit. Zo kun je op het moment dat het jou uitkomt alsnog kunt verlengen :)
Je vindt de huidige acties altijd op je Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Abonnement'.
Alvast een prettig weekend!

Groetjes, Alexandra
Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg een verlengingsaanbieding die duurder is dan mijn huidige abonnement. Ik dacht dat het vast een foutje was en dat het met een belletje wel op te lossen valt. Maar gezien het antwoord hierboven is dat niet het geval! Sowieso ben ik er echt niet blij mee dat er geen optie is voor onbeperkt datagebruik!! Ik kan ook nergens een nummer vinden om even te bellen over andere opties. Erg jammer, maar ik moet deze laatste maanden maar uitzitten bij Simpel. :(

Doei
Reputatie 3
Badge +7
Hi @Stellie , onbeperkt internet hebben wij momenteel niet nee. We veranderen regelmatig van acties, hou Mijn Simpel in de gaten of de volgende actie mogelijk beter bij je past.

Verder kan je tussendoor jouw bundel verhogen met de optie "bundels wijzigen", dit heeft geen invloed op de contractduur.

Groet, Sanne

Ik zit met hetzelfde en overweeg na jarenlang met 3 nummers klant te zijn serieus weg te gaan.

Ik heb nu op 1 abonnement met 5Gb en onbeperkt bellen voor € 10,- en 2 abonnementen 2Gb, 250 min bellen/sms voor € 7,50. Verlengen kan ik alleen met het huidige abonnement. Als ik de bundels wil verhogen naar 4Gb en onbeperkt bellen gaat het €5,- meer kosten, dus €12,50. Dat is dus duurder dan het 5Gb abonnement en als nieuwe klant betaal ik voor hetzelfde € 10,-

In deze community staat dan vaak de opmerking dat je 2 maanden korting krijgt en het advies om toch te verlengen en later bij een aanbieding je bundels aan te passen. Die 2 maanden korting op een abonnement van 24 maanden zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. En de kans dat er een gunstig voorstel langs komt waar je binnen je abonnement gebruik van kan maken is bijna nihil. Dat heb ik namelijk in al die jaren nog maar 1x gezien. Als je vaste klant bent heb je gewoon heel weinig mogelijkheden om mee te gaan in een mooie actie die nieuwe klanten wel krijgen. Ik vind het al langer vervelend dat ik als vaste klant niet wordt beloond voor mijn klantentrouw en nieuwe klanten mooiere aanbiedingen krijgen. Ik betaal nu liever € 11,- voor 5Gb en onbeperkt bellen bij een ander dan nu eerst €12,50 voor 4Gb en dan maar hopen dat er een keer een gunstig aanbod langs komt. Want dat aanbod waar je binnen je abonnement gebruik van kan maken gaat echt niet komen. Dat wordt gewoon geblokkeerd.

Conclusie is, je kan beter overstappen op een ander en later misschien weer terug komen.

Helemaal mee eens. Ook ik ga helaas dan maar kijken naar een andere provider.

Reputatie 1
Badge +7

Hoi @PGKraan001 en @Widja 

Allereerst de beste wensen voor 2020 toegewenst!

Helemaal begrijpelijk dat je er niet op achteruit wilt gaan met je abonnement. Ik heb daarom even gekeken naar ons verleng aanbod. We willen onze bestaande klanten graag houden en belonen voor hun trouwe dienst.
Zoals je al zei @PGKraan001 krijgen bestaande klanten 2 maanden gratis abonnement bij een verlenging maar ook een voordeliger aanbod. Zo krijgen klanten bij een verlenging van €10,- niet 4GB maar 5GB met onbeperkt bellen en 500 sms-berichten.
Voor het abonnement dat je momenteel hebt met 5GB ga je er dus niet op achteruit en krijg je ook nog 2 maanden gratis. Voor de twee abonnementen van €7,50 kun je kiezen of je deze hetzelfde wenst te houden of ook wenst te verhogen naar het abonnement van €10,- met 5GB internet.

Neem gerust een kijkje op de Mijn Simpel pagina waar het verlengaanbod te vinden is.

Met vriendelijke groeten,

Diana

Eerlijk = eerlijk

Als je gaat verlengen krijg je de mogelijkheid om het abonnement aan te passen voor dezelfde tarieven als nieuwe klanten, en als vaste klant krijg je er 1Gb extra bij. Dus in ons geval 5Gb en onbeperkt bellen voor € 10,- Om dit te zien moet je eerst kiezen voor "verlengen". 

Dat is een mooie en aantrekkelijke aanbieding, dus wij hebben onze 3 abonnementen verlengd. 

Een advies aan Simpel: maak dit duidelijker op de site, want je ziet aan alle commentaar over verlengen dat wij niet de enige zijn niet die dit niet hebben gezien! 

 

Reputatie 2
Badge +8

@PGKraan001 Bedankt voor het verlengen, tof. Het advies heb ik intern geregistreerd als discussiepunt. Veel plezier met je abonnement!

Groetjes Joachiem

Het valt me op dat er niets wordt gezegd over de voordelen van NIET VERLENGEN, want dan loopt het contract gewoon door aan het eind van het contract en blijven de voorwaarden van het bestaande contract gewoon van kracht.

Reputatie 2
Badge +8

 @WILLEMPIE66  als je kiest voor niet verlengen dan verlengd het contract maandelijks na de vaste looptijd en blijven de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan bij het afsluiten van het contract actief. Houd wel onze verlengactie in de gaten, het kan zomaar zijn dat je anders een mooie aanbieding misloopt!

 Groetjes Joachiem

Ik heb al jaren lang 3 abonnementen lopen bij Simpel. Krijg ineens vandaag een mail dat mijn 10GB abonnement ineens niet meer de beste deal is en met 8 euro per maand verhoogd gaat worden (????!!!!) Dat wordt dus snel kijken naar een andere provider die wel zijn vaste klanten wil waarderen. Ik zie ook dat Simpel ineens ook geen 10GB abonnement meer aanbied maar tot max 6GB.

Ook de andere 2 abonnementen die ik heb mogen verlengen maar daar zijn de ‘mooie’ verlenging aanbiedingen een verslechtering van wat we nu al hebben (helft minder sms). Leuk 2 maanden gratis abonnement, maar dat weegt niet op tuurlijk. Dus ook daar maar zoeken naar een andere provider.

Waarschijnlijk zal Simpel niet wakker liggen van 3 vaste klanten die al jaren lang een abonnement hebben en nu op zoek gaan naar een andere provider, maar als je zo gewaardeerd wordt is de keuze niet zo moeilijk voor ons

 

Ik heb een abbo van €10,- met 5 Gb, 1000 sms en onbeperkt bellen.

Bij het verlegaanbod kan ik voor €10,- “beste keuze” kiezen, maar dit is 4Gb + 1Gb en 500 sms en 3 maand gratis. Maar ik heb geen 4 maar al 5 Gb, waarom staat hier geen 5+1= 6 Gb? En de helft van het aantal sms-en?. 

Eigenlijk een dode mus, want ik krijg evenveel Gb, de helft aan sms, alleen 3 maand gratis. Maar wat zijn de gevolgen als het abbo afloopt over 2 jaar?

Reputatie 6

@Pietje555 staat dit verlengaanbod zo in jouw mijn simpel (app)?

Doe je niks dan houdt je (bijna) wat je hebt, abonnement is/wordt maandelijks  opzegbaar. 

@Snowboard Ja, dit aanbod staat zo in “Mijn Simpel”.

Dus voor 3 maanden korting krijg ik evenveel Gb, maar de helft aantal SMS, en ik zit weer 2 jaar aan Simpel vast.

€ 30,- is 12,5% korting op het abbo, maar wel de helft van mijn SMS. 

Ik twijfel of ik daarvoor wel wil verlengen.

Reputatie 6

Volgens mij wordt de sms bundel kleiner (1000 -> 500) ook als je niks doet. Een medewerker  kan hier meer over vertellen. 

Reputatie 4
Badge +8

Beste @Pietje555 ,

Indien je niet verlengt kan je gebruik blijven maken van je abonnement zoals deze nu is ingericht. Dat wijzigt pas op het moment dat je verlengt of een bundelwijziging doorvoert. Indien je niks doet kan je dus gebruik blijven maken van de bundel van 1000 sms’jes en is je abonnement maandelijks opzegbaar. De bundel van 1000 sms’jes is wel uit het assortiment gehaald waardoor deze bundel bij bestelling of verlengen niet meer naar voren komt.

Het kan overigens wellicht lonen om de specificaties van de laatste paar maanden erbij te pakken. In de praktijk blijkt namelijk dat veel klanten de 1000 sms'jes of zelfs de 500 sms’jes niet nodig hebben. 

Groetjes,

Phil

P.S. @Snowboard Bedankt voor je reacties/antwoorden :thumbsup_tone1: !

Hoi ik heb dit probleem ook, 

 

Op dit moment heb ik een abonnement met daarin Onbeperkt bellen / 500 SMS / 5GB 4G Internet voor een bedrag van € 10,00 per maand.
Als ik wil verlengen heb ik een aantal keuzes met betrekking tot de bundels. 
Maar deze zogenaamde "exclusief" aanbiedingen zijn niet aantrekkelijk. 
Het abonnement dat in de buurt komt is: onbeperkt bellen / 500 SMS / 5GB 4G Internet (hetzelfde dus) kost maar liefst 1 euro per maand meer!!! Dan moet ik € 11,00 per mnd gaan betalen. 

De verleningsaanbiedingen / huidige bundels zijn niet aantrekkelijk. 
Is hier een aanpassing mogelijk? Ik ben voornemens het abonnement op het einde van de looptijd dan ook op te zeggen als ik niet kan kiezen voor een vergelijkbare of aantrekkelijkere bundel.
graag hoor ik of ik kan verlengen met een écht aantrekkelijke aanbieding?

Reputatie 6
Badge +9

Je hoeft niet te verlengen,  Je kunt gewoon je abonnement houden dat wordt dan maandelijks opzegbaar. Komt er dan een betere aanbieding kun je alsnog verlengen.…

Acties wisselen nogal eens

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Gettyb1,

Welkom op onze Community!

Wat @Karin303 aangeeft klopt, in deze topic is er wat uitgebreider op ingegaan. Daarnaast is een bundelwijziging iets anders dan je abonnement verlengen. Bij verlengen is er sprake van contractvernieuwing en een bundelwijziging kan je altijd ongeacht of er sprake is van een lopend contract ofniet.

Groetjes,

Houssam

Zelfde probleem, ik mag verlengen..Maar nieuwe aanbod word geen verbetering..sterker duurder. En moet 2 jaar abbonement nemen..voor 1 maand gratis maar abonnement word duurder als nu is..Ik wil 1 jaar graag om dat ik hoop dat ik straks met 5G sneller internet zou krijgen..Ik hoop dat een verbetering  komt en kijk maar naar andere opties.

Raar is dat 4 a 5x zoveel als nu..maar 1 of 1,5€ meer moet betalen waar ik nu al niet door kom..Lees ruim voldoende nu al heb.

Vind het jammer en raar dat ik geen goed en gelijk aanbod krijg.

Hi @Amos

Jammer dat je niet tevreden bent met de aangeboden verlengacties. 

Zoals hierboven al wordt aangegeven is verlengen niet verplicht. Onze acties veranderen van tijd tot tijd, dus je kan het abonnement altijd op een later moment verlengen. 
Ik raad je aan om Mijn Simpel hiervoor goed in de gaten te houden. 

Hopelijk staat er snel een leuke deal voor je tussen! 

Groet, 

Lisa

Conclusie is dus:

Is er geen BETERE aanbieding voor jou maar voldoet jou abonnement nog steeds en/of WIL je eigenlijk ook niks anders 

VERLENG DAN NIET MAAR ZEG OOK JE ABONNEMENT NIET OP,  JE HUIDIG ABONNEMENT LOOPT GEWOON DOOR ONDER DE HUIDIGE VOORWAARDEN TOTDAT JE ZELF OPZEGT OF VERLENGT.

Ben je niet meer tevreden over je huidige abonnement en is er geen aanbieding die je wel kan bekoren zeg dan op en kijk ergens anders.

Vaak weten mensen niet dat het zo werkt en providers vertellen het ook niet zomaar,

Zo denkt de consument dat hij wel moet veranderen of verlengen terwijl dit niet hoeft.

Is weer en trucje om geld te verdienen.

Reputatie 6

Ik was begonnen met het lezen van je reactie om inhoudelijk te reageren , @Hans2020 maar toen je begon te schreeuwen ben ik gestopt. Ik dacht eerst misschien heb je per ongeluk caps lock aangezet. :sunglasses:

Ik was begonnen met het lezen van je reactie om inhoudelijk te reageren , @Hans2020 maar toen je begon te schreeuwen ben ik gestopt. Ik dacht eerst misschien heb je per ongeluk caps lock aangezet. :sunglasses:

Nou,   het is niet bedoeld als schreeuwen maar om duidelijk te laten zien wat de mogelijkheid is omdat jullie het niet duidelijk laten zien,  zodoende grote letters om het aan de aandacht te brengen voor mensen die niet alles zo goed doorlezen.

Meerdere dingen zijn voor mensen niet zo duidelijk,   buitenbundel,  contract verlengen etc.  Vandaar caps aangezet

Reageer