Skip to main content
Beantwoord

Vraag over incassokosten factuur F2513187268

• January 12, 2026
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag over de wettelijke incassokosten van €15 op mijn factuur (factuurnummer F2513187268).

In mijn factuuroverzicht zie ik dat alle facturen van februari 2025 t/m december 2025 op “betaald” staan.

In december zijn er zelfs twee afschrijvingen van Simpel gedaan (€10,82 op 16-12 en €10,81 op 17-12).

Kunt u uitleggen waarom er toch incassokosten zijn berekend en of deze kunnen worden teruggedraaid?

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@KennethSerrano,

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp dat het verwarrend is om incassokosten te zien, terwijl je facturen als betaald staan. Dat kijk ik graag persoonlijk voor je na.

Incassokosten worden normaal gesproken alleen berekend wanneer een factuur niet op tijd is betaald of wanneer een automatische incasso niet is gelukt. Soms kan er een mislukte incassopoging zijn geweest voordat het bedrag later alsnog is afgeschreven. Ik controleer dit graag precies voor je.

Je kunt hiervoor het beste persoonlijk contact met ons opnemen, zodat we dit samen rustig kunnen nakijken en je direct duidelijkheid kunnen geven.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel

1 reactie

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Beste ​@KennethSerrano,

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp dat het verwarrend is om incassokosten te zien, terwijl je facturen als betaald staan. Dat kijk ik graag persoonlijk voor je na.

Incassokosten worden normaal gesproken alleen berekend wanneer een factuur niet op tijd is betaald of wanneer een automatische incasso niet is gelukt. Soms kan er een mislukte incassopoging zijn geweest voordat het bedrag later alsnog is afgeschreven. Ik controleer dit graag precies voor je.

Je kunt hiervoor het beste persoonlijk contact met ons opnemen, zodat we dit samen rustig kunnen nakijken en je direct duidelijkheid kunnen geven.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel