Beantwoord

vreemd hoge rekening

  • 18 February 2023
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Bij mijn ouders verdwijnen mbo’s op momenten dat er geen gebruik gemaakt wordt van de telefoon. Ze komen zo geregeld boven hun bundel. Hoe kunnen ze dit voorkomen?

icon

Beste antwoord door Janine 20 February 2023, 14:11

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Door op de telefoon via instellingen mobiele gegevens uit te schakelen

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Cathelijne 

Goed dat je een kijkje neemt op de Community!

Vervelend dat je ouders onbewust veel data verbruiken, buitenbundelkosten zijn natuurlijk nooit leuk. 

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar de MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten het verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van hun telefoons te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier meer zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is.


Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. 

Om buitenbundelkosten in de toekomst te voorkomen is het wellicht een idee om een Plafond in te stellen. Het Plafond is een dienst dat ervoor zorgt dat ze niet meer voor verrassingen komen te staan. Je stelt het Plafond in via Mijn Simpel op een zelf gekozen limiet. Je kan daarna nooit kosten maken buiten dit limiet. Meer informatie vind je op de persoonlijke Mijn Simpel pagina van de telefoonnummers.

Ik hoop dat deze tips helpen het verbruik te beperken!

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer