Skip to main content
Antwoord

Wie is nog meer misleid door simpel, betreft contract verlenging?

• October 15, 2019
  • 3 reacties
  • 562 Bekeken

DRW

Had een goed contract bij simpel, kreeg een aanbieding , het was een half jaar voor mijn contract was afgelopen, kreeg bericht dat ik mijn contract kon verlengen en dan 2 maanden gratis gebruik zou krijgen, klonk goed, deed het dus, wat blijkt je kan je huidige bundels niet behouden, je kan dus niks verlengen je kunt een nieuw ongunstig contract afsluiten.

laat u dus niet misleiden, ga de reclamecodecommissie inschakelen, en de media  

SIMPEL LOOPT VAN MIJ TE STELEN !!

Beste antwoord door Sevn

Hoi ​@Epenk, bedankt dat je dit zo uitgebreid en duidelijk deelt. Begrijpelijk dat je teleurgesteld bent, zeker als je uitgaat van een aanbieding die bepaalde voorwaarden heeft, maar die vervolgens niet (duidelijk) worden bevestigd of terug te vinden zijn in de documentatie.

Je geeft ook terecht aan dat het belangrijk is dat documenten zoals de contract-samenvatting toegankelijk zijn, zeker vlak na het afsluiten van een nieuw abonnement. Je ervaring laat goed zien hoe belangrijk het is om transparantie en volledigheid in communicatie serieus te nemen, dat helpt om vertrouwen te behouden, zeker bij trouwe klanten. Dank voor het aankaarten.

Voel je vrij om mij een privébericht te sturen, zodat ik goed met je kan meekijken. Vermeld dan even jouw 06-nummer, achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer. Ik kijk uit naar je reactie met deze gegevens. Alvast bedankt! 

Groet,
Sevn

3 reacties

Joachiem
Forum|alt.badge.img+8
  • Ervaren helper
  • October 21, 2019

Hoi en bedankt dat je een bericht plaatst op de Community.

Als je niet verlengt blijft je abonnement (met voorbehoud van eventuele wijzigingen vanuit ons) zoals hij is. Je hebt dus niet de verplichting om te verlengen.

Kijk nog even rond op de Community en stel gerust nog een vraag!

Groetjes Joachiem

Epenk
  • August 9, 2025

Misleiding zou ik op dit moment zeker (nog) niet noemen, het is allemaal afhankelijk van het verloop van de afwikkeling van het algehele proces.

Vorige maand, via een actie van Simpel, hebben wij onze abonnementen met 1 jaar verlengd met het bundel van 69GB voor € 15/mnd incl. onbeperkt bellen, waarbij de eerste 2 maanden gratis. Voor 2 jaar verlenging betaal je € 14/mnd & zelfs 6 mnd gratis volgens mij. Dat is het enige verschil.

In de emailbevestiging van de verlenging werd de 2 maanden gratis niet genoemd. Ik ging er vanuit (nu achteraf heel erg naïef!) dat het gewoon automatisch zit in de bundel & dat dit standaard in elke verlenging aanbieding bij Simpel zit. Ik ben klant bij Simpel sinds dag 1 dat Simpel bestaat. Ik mag dan wel zeggen dat ik ongeveer wel weet hoe het reilt en zeilt bij Simpel.

Maar ik had het blijkbaar niet mogen "aannemen"; want vandaag werden wij belast voor € 15/ abonnement, wat eigenlijk gratis zou moeten zijn.

Het gaat mij hier niet om de 15 euro. Als ik moet betalen, dan betaal ik ook. Logisch! Eerlijk is eerlijk. Maar als ik recht heb op 2 maanden gratis, dan dient Simpel dat ook te vervullen.

Ik heb de emailbevestiging van de verlenging op 11 juli 2025 nogmaals gelezen en daar staan heel veel linken in plaats van bijlagen. Dat vind ik heel erg vreemd. Je zou het contract, voorwaarden, enz, die op het moment van afsluiten van het abonnement voor de consument gelden, op papier moeten hebben, hetzij fysiek hetzij elektronisch. Dat is toch wettelijk vereist & verplicht?

In de email staat er o.a. de volgende link: Contract-samenvatting. Maar deze link is een dood-link. HET DOCUMENT BESTAAT NIET! Hoezo bestaat niet??? Het abonnement is net 1 week terug ingegaan (om precies te zijn 9 dagen). Het document heeft dus NOOIT bestaan.

Ik ben benieuwd wat Simpel hier te zeggen heeft:

* waar is de gratis eerste 2 maanden gebleven?

* waar zijn de contract-documenten (samenvatting & gespecificeerd)?

Mvg,

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hoi ​@Epenk, bedankt dat je dit zo uitgebreid en duidelijk deelt. Begrijpelijk dat je teleurgesteld bent, zeker als je uitgaat van een aanbieding die bepaalde voorwaarden heeft, maar die vervolgens niet (duidelijk) worden bevestigd of terug te vinden zijn in de documentatie.

Je geeft ook terecht aan dat het belangrijk is dat documenten zoals de contract-samenvatting toegankelijk zijn, zeker vlak na het afsluiten van een nieuw abonnement. Je ervaring laat goed zien hoe belangrijk het is om transparantie en volledigheid in communicatie serieus te nemen, dat helpt om vertrouwen te behouden, zeker bij trouwe klanten. Dank voor het aankaarten.

Voel je vrij om mij een privébericht te sturen, zodat ik goed met je kan meekijken. Vermeld dan even jouw 06-nummer, achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer. Ik kijk uit naar je reactie met deze gegevens. Alvast bedankt! 

Groet,
Sevn