Beantwoord

2G verbinding veel sterker dan 3G

  • 7 April 2021
  • 7 reacties
  • 220 Bekeken

Wat jammer dat bellen via 2G stopt, helaas is zowel 3 als 4G stukken minder sterk. 2G levert volle bak en voor de andere ben ik al blij met 1 streepje binnenshuis, zowel begane grond als zolder. Dezelfde mast wordt gebruikt sterkte 2G -81 3G slechts -100 en 4G nog beroerder -113 😞

Binnenshuis gebruik ik voor internetten natuurlijk wifi maar voor telefonie de 2G. Minder stroomverbruik en belangrijker minder zendvermogen nodig. 

Worden de 3 en 4Gzenders ook aangepast of wordt het misschien tijd voor een andere telefoon of provider 🤔

icon

Beste antwoord door Phil 9 April 2021, 09:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @Christina57,

Balen dat je verminderd bereik ervaart op de 3G en 4G verbinding, zeker ten opzichte van de 2G verbinding. Doorgaans zijn de 3G en 4G netwerken namelijk sterker.

Je kan eens testen wat je ervaart wanneer je de simkaart in een ander toestel test. Ervaar je in het andere toestel dat je verbinding via 3G en 4G goed zijn dan is het aannemelijk dat de oorzaak in je toestel zit. Ervaar je in een ander toestel hetzelfde dan raad ik je aan om contact met ons op te nemen. In dat geval checken we de status van het netwerk op je locatie en checken we nog een aantal andere dingen. 

Groetjes,

Phil
 

Bedankt Phil, helaas is de score met een heel andere, nog nieuwere telefoon net zo slecht op 3 en 4G. Heb jullie een tweet gestuurd

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @Christina57,

Jammer dat het niet heeft gewerkt.

In dat geval adviseer ik je om contact op te nemen met onze klantenservice zodat we met je meekunnen kijken. 

Groet,

Mila

Reputatie 6

Volgens mij heeft Christina75 al door een tweet (Twitter) contact gehad / opgenomen met jullie, de klantenservice, @Mila :wink:

Inderdaad ☺️

Reputatie 6

Ik denk dat  Mila toe is aan een tweede rondje oploskoffie. :thinking::grinning:

Reputatie 2
Badge +8

Haha, ik had inderdaad niet goed gekeken :sweat_smile::coffee:  @Snowboard. In ieder geval fijn dat je via Twitter wordt verder geholpen @Christina57.

Groet,

Mila

Reageer