Beantwoord

4g werkt niet op iphone 11

  • 30 April 2023
  • 1 reactie
  • 779 Bekeken

Beste iedereen, 

Ik heb laatst een Iphone 11 van een familielid overgenomen. Zij had al wel een tijdje een probleem met 4G (juli 2022) bij KPN. Toen ik hem overnam en mijn simkaart erin stak, die overigens gewoon erg goed werkte in mijn vorige Iphone (8), werkte inderdaad mijn 4G ook rampzalig slecht. Er stond wel bovenaan in mijn scherm dat ik verbonden was, maar ik had simpelweg geen internet. Even gegoogled te hebben zag ik dat er een paar honderd klachten waren van een een selecte groep Iphone 11 eigenaren, die een probleem had bij KPN. Ik besloot dus over te stappen naar een provider die op de TMobile servers zat, Simpel. Nu heb ik wel overal weer bereik en internet op het 3G netwerk, maar wederom niet op het 4G netwerk. Ik vraag me af of iemand anders dit probleem ook heeft? anders ligt het waarschijnlijk aan mijn telefoon. 

PS. VoLTE en data roaming staan gewoon aan. 

icon

Beste antwoord door Noor 3 May 2023, 14:05

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hi @pimsimpel

Welkom op onze community, maar vervelend dat je problemen ervaart met het 4G netwerk. 

Heb je in jouw toestel instellingen ook staan dat jouw simkaart een verbinding mag maken met het 4G netwerk? Dit kan je op de iPhone controleren in de Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data. 

Mocht dit niet hebben geholpen dan kan je de simkaart opnieuw in een andere toestel testten om uit te kunnen sluiten en of dit mogelijk aan jouw toestel kan liggen. Ervaar je het zelfde probleem in het andere toestel? Dan kan er eventueel een onderzoek worden opgestart zodat wij op het netwerk kunnen kijken wat er hier mis gaat. Je kan hiervoor uiteraard contact met ons opnemen via de mogelijke opties. 

Is het probleem opgelost? Dan verneem ik dat graag uiteraard! 😄

Fijne dag! 

Groetjes, Noor 
Simpel

Reageer