Beantwoord

75 Mbit/s internet snekheid voldoende?


Beste ik heb hulp nodig om een beslissing te maken.

Is 75 Mbit/s wel voldoende en dit is theorie.. wat is de praktijk..

 

Kan ik daarmee in de auto goed op google maps rijden en tegelijkertijd sportify aanhebben? Loopt de boel dan niet vertraagd en of vast. De kaarten van maps worden natuurlijk steeds ververst.

Dan.. kun je met deze snelheid netflix kijken zonder horten en stoten? 

En gewoon internetten..  laden de pagina's goed.

 

Hopelijk krijg ik duidelijk antwoord.. andere lees je 350 450 of meer Mbit/s  heb er zelf de ballen verstand van. Wil en abbonement schenken  maar tja wat ik aangeef moet wel kunnen.

icon

Beste antwoord door Mila 12 March 2021, 15:45

Bekijk origineel

10 reacties

@Karin303  kun jij me met dit helpen. Of jij @Diana  of @simpel 1946 

Reputatie 6
Badge +9

Zoek op Google eens naar internetverbruik, er is veel over re vinden. Simpel levert alleen Mobiele data en dat is iets heel anders....

@Karin303 Bedankt voor je reactie? Ik heb serieus op google gezocht. 

Ik zou het gewoon graag van iemand met ervaring horen. Iemand die Simpel gebruikt. De praktijk dus.

 

Heg gaat overigens natuurlijk over mobiel internet. 

 

Heb jij ervaring?

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb ervaring met Simpel en het TMobile netwerk wat Simpel dus gebruikt. Bij mij werkt het goed maar ik heb geen ervaring met Google Maps...Netflix gaat prima maar dat kost me teveel Data dus dat kijk ik via Wifi..

@Karin303 dank je.. hier kom ik verder mee, als je Netflix kunt kijken zonder haperen.. (ik neem aan dat je dat bedoeld) lijkt mij dat data snelheid ook voldoende is voor in de auto(navigatie google maps).

Ik hoop dat er nog iemand reageerd die daar wel ervaringen mee heeft🧐 @Mila @Phil 

 

Op de site had ik de vraag aan een medewerker gesteld.. maar deze had geen ervaring omdat hij zelf geen Simpel had... dat schoot dus ook niet op.

  Ik wil twee abbonement kado geven, het lijkt me naar als het niet voor het doel gebruikt kan worden.. snap je.

Reputatie 6

Wat navigatie betreft zal het geen vaart lopen. Maps dataverbruik kun je aanzienlijk beperken via de instellingen, offline kaarten. De snelheid, een 35/40 Mbps kan veranderen door verschillende oorzaken, bijvoorbeeld aantal gebruikers per zendmast, afstand naar zendmast. Een wat hogere theoretische snelheid geeft ook een wat hogere praktische snelheid. Neem in je vraag bijvoorbeeld ook videobellen mee. 

Maar wat betreft streaming denk ik dat met vooral Netflix de grote MB bundel van 12 GB nog te weinig zal kunnen zijn. En een hogere snelheid geeft ook beelden, filmpjes in een hogere kwaliteit. Natuurlijk heb je dan wel de juiste telefoon nodig voor 4G, 4G+ maar vooral voor 5G.

@Snowboard  thxxx

Het gaat mij niet zo om hoe veel data er verbruikt wordt op is op... maar meer de data snelheid. 

 

Gr Arnold

 

 

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Aapje63,

Welkom op onze community!

Wat leuk dat je overweegt om een Simpel abonnement te schenken. Allereest wil ik beginnen met aangeven dat we gebruikmaken van het beste (en snelste) netwerk van Nederland ;).

Dit gezegd te hebben, is het bereik afhankelijk van verschillende factoren zoals @Snowboard aangaf, wij kunnen je daarom niet beloven dat je overal over 76Mbit/s beschikt. Ik adviseer je daarom om onze dekkingskaart te checken, zo krijg je een beter beeld van de dekking en daarmee dus ook de snelheid.

Verder kan je ook een speedtest doen op je toestel om de snelheid van je mobiele internet te meten. 

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groet,

Mila

 

 

@Mila Dank voor je bericht.

 

Ik begrijp dat het aan de dekking en drukte kan liggen.

Maar ik had zo graag iemand met ervaring... gesproken.

Wie ik van Simpel  spreek..chat zegt zelf geen Simpel te hebben of te gebruiken.

 

Iemand met ervaring... zou mijn onrust snel kunnen wegnemen.

 

Weet u niet iemand?

 

Misschien ben ik de enige met deze vraag.

 

Bij t mobiel zelf zie ik 256 snelheid daarom mijn twijfels  

 

Vr gr

Arnold 

Reputatie 6

Netflix kan via 3G en 4G. De 256 mbps kan alleen als de telefoon vanaf bijvoorbeeld  4G+ geschikt is en de provider dat biedt. Niemand kan garanderen dat het vlekkeloos verloopt via data, op de dekkingskaart zie je zwakke punten in Nederland.  Afhankelijk van de instellingen videokwaliteit verbruik je een hoeveelheid data.

https://nieuwdezeweek.nl/blog/specials/hoeveel-mb-verbruik-netflix/

Reageer