Skip to main content
Vraag

aansluitpunt zit in de meterkast in het trappenhuis

• August 16, 2026
  • 2 reacties
  • 18 Bekeken

Goede dag,

Mijn glasvezelverbinding bevind zich buiten mijn woning. Hoe krijg ik dat mijn huis in? Ik wil perse kabels voor mijn nas en mijn werkstation naar mijn router.

groetend,

2 reacties

• Lezer
  • August 28, 2026

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het witte kastje van de glasvezelbeheerder hangt bij mij in de meterkast, maar in de centrale hal en dus niet in mijn woning.

Ik heb Simpel glasvezel besteld, maar hoe wordt ik dan aangesloten? Het modem in de meterkast is geen optie. Ik wil echt een bekabelde verbinding…

• Lezer
  • August 28, 2026

Nou, ik ben zelf even op onderzoek uitgegaan. Op het KPN forum geven ze drie opties:

1. Modem in de meterkast buiten de woning en dan WIFI (ik wil bekabeld internet, dus voor mij geen optie). Het wordt ook afgeraden.
  2. Kijken of een kabel de woning ingetrokken kan worden zodat het modem in de woning kan komen te staan. Volgens mijn glasvezelbeheerder zijn er (bij mij) buizen (KPN noemt het een binnengeleiding) aanwezig die naar de woning lopen waardoor de internetkabel (UTP) kan lopen naar de woning toe zodat het modem in huis geplaatst kan worden. Voor deze werkzaamheden is de provider verantwoordelijk. Ook KPN geeft aan dat dit werkzaamheden zijn die een KPN monteur voor je doet.
  3. Bij mijnaansluiting.nl een aanvraag doen voor het verplaatsen van het glasvezelkastje. Maar hiervoor zal waarschijnlijk eerst een gesprek nodig zijn met de verhuurder. De verhuurder heeft namelijk bepaald waar het glasvezelkastje geplaatst mocht worden. Dat laaste kan ik inderdaad bevestigen. Dat is wat Open Dutch Fiber (ODF) mij meldt.

Kan iemand van Simpel bevestigen dat een monteur de werkzaamheden bij stap 2 zal verzorgen?