Skip to main content

4 dagen geleden is m’n bundle verniewd voor de maand, dus ik had 8000MB voor de maand. En toen, 4 dagen in de niewe maand is all m’n internet opeens allemaal opgegaan, echt binnen een paar minuten. En nu heb ik niks meer voor de rest van de maand...

Hi @bovanassema,

Wat vervelend dat het verbruik snel is gegaan!

Op een soortgelijke vraag hebben wij in dit topic een antwoord gegeven. Ik raad je aan deze door te nemen. 

Groet, Charlie

Simpel

Onze zoon heeft vandaag binnen 6 uur 11g verbruikt zeggen ze .

Mijn vrouw is de hele middag bij geweest en hij was alleen op de WiFi.  Vreemd 

Hi ​@Stefan Langendijk 

Welk merk en type telefoon heeft jullie zoon? 

Goedemiddag ​@Stefan Langendijk 

Goed dat je hierover contact met ons opneemt. Het kan inderdaad zijn dat je wifi op dat moment zwak was. Ook al zie je het wifi-icoontje op je toestel, dan nog kan het netwerk automatisch overschakelen naar mobiele data als dat signaal sterker is.

Er wordt alleen internetverbruik geregistreerd wanneer:

• je toestel aanstaat,

• én de mobiele data is ingeschakeld.

Je toestel geeft het verbruik via de simkaart door aan het netwerk. Een provider mag volgens de wet geen internetverbruik registreren dat niet daadwerkelijk via je toestel is verbruikt.

Het is mogelijk dat er toch internetverkeer wordt geregistreerd, ook als je je toestel niet actief gebruikt. Denk hierbij aan automatische updates, het binnenhalen van e-mails, WhatsApp-berichten of andere achtergrondprocessen.

Vanwege de AVG-privacywetgeving kunnen wij inhoudelijk niet zien waar het verbruik precies vandaan komt. Wat wij wél kunnen inzien, zijn het aantal MB’s en de bijbehorende tijden van de datasessies. Deze gegevens kun je ook zelf terugzien in de specificaties.

Wil je zelf meer inzicht?

• iPhone: Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele dataverbruik

• Android: Ga naar Instellingen > Verbindingen > Gegevensverbruik

Je kunt ook de gratis app My Data Manager installeren. Daarmee krijg je gedetailleerd inzicht in je dataverbruik. 

Mocht je hier nog vragen over hebben, neem dan gerust contact met ons op.
We hebben namelijk je gegevens nodig om dit verder voor je te kunnen nakijken. Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen:https://www.simpel.nl/klantenservice/contact

We helpen je graag verder! 

Groet,

Renaat

Simpel

Reageer