4 dagen geleden is m’n bundle verniewd voor de maand, dus ik had 8000MB voor de maand. En toen, 4 dagen in de niewe maand is all m’n internet opeens allemaal opgegaan, echt binnen een paar minuten. En nu heb ik niks meer voor de rest van de maand...
4 dagen geleden is m’n bundle verniewd voor de maand, dus ik had 8000MB voor de maand. En toen, 4 dagen in de niewe maand is all m’n internet opeens allemaal opgegaan, echt binnen een paar minuten. En nu heb ik niks meer voor de rest van de maand...
Beste antwoord door R.V
Goedemiddag
Goed dat je hierover contact met ons opneemt. Het kan inderdaad zijn dat je wifi op dat moment zwak was. Ook al zie je het wifi-icoontje op je toestel, dan nog kan het netwerk automatisch overschakelen naar mobiele data als dat signaal sterker is.
Er wordt alleen internetverbruik geregistreerd wanneer:
je toestel aanstaat,
én de mobiele data is ingeschakeld.
Je toestel geeft het verbruik via de simkaart door aan het netwerk. Een provider mag volgens de wet geen internetverbruik registreren dat niet daadwerkelijk via je toestel is verbruikt.
Het is mogelijk dat er toch internetverkeer wordt geregistreerd, ook als je je toestel niet actief gebruikt. Denk hierbij aan automatische updates, het binnenhalen van e-mails, WhatsApp-berichten of andere achtergrondprocessen.
Vanwege de AVG-privacywetgeving kunnen wij inhoudelijk niet zien waar het verbruik precies vandaan komt. Wat wij wél kunnen inzien, zijn het aantal MB’s en de bijbehorende tijden van de datasessies. Deze gegevens kun je ook zelf terugzien in de specificaties.
Wil je zelf meer inzicht?
iPhone: Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele dataverbruik
Android: Ga naar Instellingen > Verbindingen > Gegevensverbruik
Je kunt ook de gratis app My Data Manager installeren. Daarmee krijg je gedetailleerd inzicht in je dataverbruik.
Mocht je hier nog vragen over hebben, neem dan gerust contact met ons op.
We hebben namelijk je gegevens nodig om dit verder voor je te kunnen nakijken. Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen:https://www.simpel.nl/klantenservice/contact
We helpen je graag verder!
Groet,
Renaat
Simpel
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.