Skip to main content

Ik ontving vorige week een e-mail met daarin een uitleg dat mijn snelheid omhoog zou gaan, echter zit ik op mijn balkon, 1 mast binnen 2 KM, zou ik de maximale snelheid moeten kunnen halen. Ik zit onder de oude snelheid.

Aangezien ik deze e-mail niet op dit Forum zie staan ben ik bang dat dit Phishing was.

 

Omdat er geen linkjes nodig waren, niet de afzender gecheckt.

Hey @woodwood,

Jij bent lekker actief op de Community zie ik 🙂!

Dit bericht was wel afkomstig van ons. De internetsnelheid is verhoogd naar: 150 MBit/s downloadsnelheid en 50 MBit/s uploadsnelheid

In de praktijk zal je niet veel merken van de snelheidsverhoging. Dat komt omdat de topsnelheden, bij elke netwerkprovider, enkel te behalen zijn onder perfecte omstandigheden. Dit gaat dus om perfecte dekking, sterk signaal en sterke antenne op je smartphone. 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 


Moet ik het dan zo zien, dat ik verder van de mast ook een prima snelheid haal dan voorheen?


Hey @woodwood,

Precies! Dat heb je helemaal goed. Maar het zal dus niet extreem merkbaar zijn in sprake van snelheid :)

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel 


 

Even een updates, er wordt momenteel door de techniek dienst onderzoek gedaan is mij toegezegd, echter al 2X en na de eerste keer bleken nog niet alle stappen doorlopen.

 

Het punt is dat mij 5g is beloofd, maar zie het screenshot aangeeft zit ik op 4g. Wel met inmiddels een aanzienlijk hogere snelheid dan 10 maanden geleden.

 

Ik heb de Galaxy A34. De snelheid is wel flink verhoogd, maar ik merk op dat het rond middernacht is midden in de zomervakantie.

 

Over 61 dagen stap ik over naar de Grote regenboog 🌈 moeder. Ook heb ik tegenwoordig vaak 3 inplaats van 2 streepjes bereik. Met Samsung heb je in mijn ervaring vrij zelden 4 streepjes. Nu moet ik wel opmerken dat ik bij de Groene Reus vaak niet eens kon bellen omdat het bereik vrij matig was, en de data snelheid was zelfs te laag voor mijn bank app.

 

Dus mijn vraag kort samengevat:

 

Ik heb 4g in beeld staan, maar de snelheid zit veel dichter op de maximale snelheid en gaat er momenteel bij download zelfs overheen. Kan het zijn dat ik wel op de geadverteerde 5g zit, maar omdat het in Nederland momenteel nog 4g techniek bevat ik dus eigenlijk een hele eerlijke telefoon heb?

 

Graag hoor ik van zowel forum vrijwilligers als van moderators.


woodwood schreef:

k heb de Galaxy A34. De snelheid is wel flink verhoogd, maar ik merk op dat het rond middernacht is midden in de zomervakantie.

Hi @woodwood 

Dat is een prima toestel, wat ik ook gebruik, niet het beste maar zeker wel goed. Stofdicht en waterdicht ip67.

Dus mijn vraag kort samengevat:

 

Ik heb 4g in beeld staan, maar de snelheid zit veel dichter op de maximale snelheid en gaat er momenteel bij download zelfs overheen.

 

Kan het zijn dat ik wel op de geadverteerde 5g zit, maar omdat het in Nederland momenteel nog 4g techniek bevat ik dus eigenlijk een hele eerlijke telefoon heb?

 

Graag hoor ik van zowel forum vrijwilligers als van moderators.

Ik zal proberen ook kort te zijn. Nee je zit niet op 5G.

 

Nu de lange versie.

Je telefoon is eerlijk voor jou en in feite ook voor mij zou je kunnen zeggen.

Je praktijk snelheid is duidelijk hoger nu.

Maar ik zie op beide screenshots dat je niet op 4G zit maar wel op 4G+. Dus niet op 5G maar wel een stapje hoger dan 4G.

Vergelijk het maar bijvoorbeeld met.dat je bijvoorbeeld het 3G netwerk hebt maar dat je uit kunt komen op 3,5G of 3,75G.

Behalve wat @Janine heeft genoemd kan ook de bebouwing een rol spelen.


Ik zal proberen ook kort te zijn. Nee je zit niet op 5G.

 

Nu de lange versie.

Je telefoon is eerlijk voor jou en in feite ook voor mij zou je kunnen zeggen.

Je praktijk snelheid is duidelijk hoger nu.

Behalve wat @Janine heeft genoemd kan ook de bebouwing een rol spelen.

Opzich is de upload wel zo traag als een slak 🐌, ik heb zelf altijd liever een wat langzamere download om de upload gelijk te hebben. Maar het is helaas zo dat de meeste mensen alleen naar download kijken.

In de trein een teamvergadering is best wel onmogelijk met deze upload, overigens ook met mijn 12 GByte bundel 😉.

 

@Simpel Is de upload traag zodat bij een piek belasting de bellers minder last hebben? Bijvoorbeeld als in Arena, storing storing Ziggo Dome & Afas live een concert is en veel mensen live gaan op de Socials?


Opzich is de upload wel zo traag als een slak 🐌,

Met 4G+ zou daar absoluut geen sprake van moeten zijn.


 

Yes!!!!, Ik heb na veel ondersteuning en 5X bellen met de Simpel Support 5g.

 

Eerst sprak ik iemand die beloofde na een instelling terug te bellen, gebeurde niet. Daarna belde iemand wel terug zou ticket inschieten bij TD, niet gedaan. Via WhatsApp 5 instellingen die niet werkte, toen weer dezelfde persoon die niet terugbelde. Daarna zou het direct worden doorgezet, geen actie of reactie helaas.

 

Eergisteren gebeld, een hele aardige pientere dame die heel zelfverzekerd overkwam en zij heeft het gerockt voor mij 💚❤️, topper dus!!!!.

 

Maar goed, als het opgelost is is dat heel fijn. Dus hartelijk dank richting Simpel Support 😃


Reageer