Beantwoord

Betaal je naast downloaden ook voor uploaden bij gebruik van data?

  • 14 July 2020
  • 1 reactie
  • 264 Bekeken

Badge

Ik ga deze week waarschijnlijk een videobelgesprek van Skype doen op mijn data omdat de wifi niet betrouwbaar is op de plek waar ik dan ben. Bij Skype is het datagebruik 4MB voor downloaden (van de video van de ander) en 4MB voor het uploaden (van de video van jezelf naar de ander sturen). Nou las ik ergens dat sommige internetproviders geen data rekenen voor het uploaden van data.

Is dat ook het geval bij Simpel?

Ik verwacht wel dat ik een groot deel van mijn limiet ga verbruiken, maar op deze manier kan ik uitrekenen hoe lang ik ongeveer heb en hoef ik niet telkens mijn.simpel in de gaten te houden.

Ik heb trouwens een abbonnement met 1GB data per maand.

icon

Beste antwoord door Houscouss 15 July 2020, 13:33

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hi @VadeMaecumInfernal,

Wanneer het gaat om dataverbruik, hebben we het over zowel downloaden als uploaden van data. Volgens mij zit je met het videobellen met Skype rond de 180 MB per uur, dit is uiteraard ook afhankelijk van de kwaliteit van het beeld wat je binnenhaalt en kan verzenden. Met je eigen internetbundel van 1 GB zou je dus wel even vooruit kunnen. Mocht je eigen bundel toch niet toereikend zijn, dan kan je om de kosten laag te houden een gewenste MB-aanvuller aanschaffen. 

Groetjes

Houssam

 

Reageer