Skip to main content
Antwoord

buiten de bundelkosten

  • November 5, 2025
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Hallo,

 

Ik krijg zojuist een sms dat ik internetkosten buiten de bundel heb gemaakt en dat mijn account is geblokkeerd. Mijn bundel start altijd op de 4e van de maand, dus in dit geval gisteren, 4 november. Ik heb 30000 MB per maand. Ik heb geen sms gehad dat ik op 80% of 100% van mijn bundel zit , wat ik normaal wel krijg. Ik snap gewoon niet hoe ik met de MB's zoals te zien in onderstaande screenshot zoveel kosten kan maken. En waarom worden deze MB's niet gewoon uit mijn bundel gehaald? Ik heb gisteren maar 195,61 MB gebruikt zoals hier te zien. Kunnen jullie mij helpen?

Alvast Bedankt.

 

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@SarahBerkhout 

Bedankt voor je bericht en het delen van je ervaring.

We begrijpen dat het verwarrend is om een sms te ontvangen over internetkosten buiten je bundel, zeker als je bundel net op 4 november is vernieuwd en je slechts 195,61 MB hebt verbruikt. Normaal gesproken ontvang je inderdaad een waarschuwing bij 80% en 100% van je bundelverbruik. Als je die niet hebt ontvangen, kan dat te maken hebben met een technische storing of instellingen op je toestel.

Wat betreft de kosten: het is mogelijk dat het verbruik dat tot de blokkering heeft geleid nog uit de vorige bundelperiode komt, bijvoorbeeld op 3 november. Verbruik dat plaatsvindt vóór de start van je nieuwe bundel (op de 4e) wordt niet uit je nieuwe tegoed gehaald, maar uit de vorige maand. Als je daar al door je MB’s heen was, kunnen extra kosten ontstaan.

Je kunt via je account een plafond instellen voor buitenbundelkosten. Zo voorkom je dat je in de toekomst onverwacht hoge kosten maakt.

Om dit goed te kunnen nakijken en eventueel een passende oplossing te bieden, raden we je aan om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Zo kunnen we samen je verbruik en facturatie controleren en kijken wat er mogelijk is.

We staan klaar om je verder te helpen!

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet,

Raveena 

1 reactie

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Beste ​@SarahBerkhout 

Bedankt voor je bericht en het delen van je ervaring.

We begrijpen dat het verwarrend is om een sms te ontvangen over internetkosten buiten je bundel, zeker als je bundel net op 4 november is vernieuwd en je slechts 195,61 MB hebt verbruikt. Normaal gesproken ontvang je inderdaad een waarschuwing bij 80% en 100% van je bundelverbruik. Als je die niet hebt ontvangen, kan dat te maken hebben met een technische storing of instellingen op je toestel.

Wat betreft de kosten: het is mogelijk dat het verbruik dat tot de blokkering heeft geleid nog uit de vorige bundelperiode komt, bijvoorbeeld op 3 november. Verbruik dat plaatsvindt vóór de start van je nieuwe bundel (op de 4e) wordt niet uit je nieuwe tegoed gehaald, maar uit de vorige maand. Als je daar al door je MB’s heen was, kunnen extra kosten ontstaan.

Je kunt via je account een plafond instellen voor buitenbundelkosten. Zo voorkom je dat je in de toekomst onverwacht hoge kosten maakt.

Om dit goed te kunnen nakijken en eventueel een passende oplossing te bieden, raden we je aan om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Zo kunnen we samen je verbruik en facturatie controleren en kijken wat er mogelijk is.

We staan klaar om je verder te helpen!

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet,

Raveena