Beantwoord

Data verbruik


Badge

Hoe kan t dat ik van 20 april tot 30 april data heb gebruikt terwijl mijn telefoon al zeker vanaf toen al "niet" gebruikt werd en al zeker vanaf 26 compleet uit is ....?

Ben niet buiten de bundel wel bijna op... 

De dagen dat t toestel uit was is er ook data gebruikt.…

(Dit toestel gebruik ik naast een ander toestel)

 

icon

Beste antwoord door Charlie 2 May 2022, 13:37

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Zoutje45,

 

Vervelend dat er onbewust internet is verbruikt!

 

Het verbruiken van het internet hoeft niet alleen actief plaats te vinden, maar kan ook op de achtergrond lopen wanneer een applicatie niet juist is afgesloten en/of je hier toestemming voor hebt gegeven. Zo kan het zijn dat je internet verbruikt zonder dat je dit door hebt. Mocht je zeker willen zijn dat er geen internet gebruikt kan worden, dan kun je het internet uitschakelen via de Mijn Simpel pagina > Sim & Instellingen. 

 

Waar het internet aan verbruikt is, mogen wij vanwege privacy niet bijhouden. Veel toestellen houden dit zelf wel bij en ik raad je dan ook aan om de instellingen van het toestel te raadplegen. Ook kun je een app als DataManager downloaden, die dit vanaf heden voor je kan bijhouden.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 6
Badge +9

Ik zet mobiele gegevens altijd uit , schakel het alleen in wanneer ik het nodig heb. Dus bij instellingen  mobiele gegevens uit, dan is het onmogelijk  om data te verbruiken.....

Badge

..naar dit kan dus ook als je telefoon gewoon compleet uit staat???

Reputatie 6
Badge +9

Als je telefoon uitstaat kan er op de achtergrond  nog altijd data verbruikt worden door een update van het systeem bijvoorbeeld..Zet mobiele gegevens  uit dan vind er geen verbinding  plaats .

Badge

Bedankt voor de reacties 👍👍

Badge

Naast mobiele gegevens ook het internet uitzetten! Anders gaat het er nog af.

Helaas is het erg omslachtig om het elke keer weer aan en uit te zetten, omdat bij het aanzetten er toch vaak geen verbinding wordt gemaakt met het internet. Al een aantal keren problemen mee gehad, helaas. 

Reputatie 6

@Astrid 68

Heb je al gekeken of de APN goed is ingesteld?

Het lastige van internet uitzetten op mijn simpel is dat je alleen via WiFi het dan weer kunt aanzetten als je het nodig hebt onderweg bijvoorbeeld.

Reputatie 6

Bedankt voor de reacties 👍👍

DIt soort opmerkingen mogen vaker gemaakt worden. 😎🙂

Badge

Astrid68 ik zal kijken hoe of wat …thanks

De telefoon heb ik aangezet en vervolgens mobile data uitgeschakeld en toen hield t verbruik op.

Ik wist dus niet als je telefoon uit was (batterij leeg) er nog data gebruikt kon worden😖

 

Bedankt weer voor de vele reacties

 

Willemien. 

 

 

 

Reputatie 6

Hi @Zoutje45 

Een kleine tip van mij. Laat de accu van een telefoon niet helemaal leeg worden en  laadt hem op tot een 80%. Beste is tussen de 20 en 80% werdt me ooit geleerd

Mij is ooit dat advies in een winkel gegeven en je kunt het ook hier lezen .

https://www.kieszeker.nl/blog/9-tips-waarmee-je-smartphone-jaren-langer-meegaat/

Reageer