Goedemiddag @Nathan.s,
Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op zulke hoge facturen.
Met de internetsnelheid die wij leveren (tot 18 MB/S), kan het zo zijn dat je na het ontvangen van de waarschuwings-sms, de kosten snel oplopen.
Natuurlijk denk ik graag met je mee, om hogere kosten en verbruik in de toekomst te voorkomen. Ik kan je het volgende aanraden:
- Je kan het Plafond aan zetten via je Simpel account, dit is een limiet dat voorkomt dat je buitenbundelkosten kan maken als je bundels op zijn. (Dit heb je gelukkig al gedaan)
- Kijk in de instellingen van je toestel of automatische updates en het verversen van apps op de achtergrond actief zijn. Door deze opties uit te zetten of alleen toe te staan via WIFI voorkom je dat er mobiele data wordt gebruikt zonder dat je zelf fysiek met je toestel bezig bent.
- Schakel mobiele data uit als je toegang hebt tot een WIFI-netwerk.
- Als je de mobiele data en de WIFI tegelijk aan laat staan, dan is het mogelijk dat je toestel kan overschakelen naar de mobiele data, zonder dat je dit doorhebt. Zet dan ook de instelling WiFi-assistentie (iPhones toestellen) en Slimme netwerkwissel (Android toestellen) uit op je toestel, om dit te voorkomen.
- Ik kan je ook aanraden de gratis app 'My Data Manager' te installeren. Op deze manier krijg je inzicht in je internetverbruik en welke apps verantwoordelijk zijn voor het internetverbruik.
Groet, Jahduar
Simpel