Skip to main content

Beste Simpel,

Ik zie nu dat ik een extra tarief van 50 euro heb gekregen, aangezien ik “50 euro buiten mijn tarief ben gegaan”, ook al is dit niet zo, want ik had mijn mobiele data al direct uitgezet bij de 100% verbruikt melding. Zou u deze kosten eventueel kunnen intrekken, aangezien het onrechtvaardig is als ik geen gebruik heb gemaakt van de mb’s buiten mijn tarief. 

Ik heb inmiddels ook al een plafond ingesteld zodat incidenten zoals dit niet meer kunnen gebeuren. (Dit is inmiddels al de 2e keer dat zoiets gebeurd). Het zou gewaardeerd worden als jullie deze extra kosten weer kunnen intrekken. 

Ik heb ook al een berichtje gestuurd naar jullie op whatsapp.

Goedemiddag @Nathan.s,

 

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op zulke hoge facturen. 
Met de internetsnelheid die wij leveren (tot 18 MB/S), kan het zo zijn dat je na het ontvangen van de waarschuwings-sms, de kosten snel oplopen.

Natuurlijk denk ik graag met je mee, om hogere kosten en verbruik in de toekomst te voorkomen. Ik kan je het volgende aanraden: 

 - Je kan het Plafond aan zetten via je Simpel account, dit is een limiet dat voorkomt dat je buitenbundelkosten kan maken als je bundels op zijn. (Dit heb je gelukkig al gedaan)  

- Kijk in de instellingen van je toestel of automatische updates en het verversen van apps op de achtergrond actief zijn. Door deze opties uit te zetten of alleen toe te staan via WIFI voorkom je dat er mobiele data wordt gebruikt zonder dat je zelf fysiek met je toestel bezig bent. 

- Schakel mobiele data uit als je toegang hebt tot een WIFI-netwerk.  

- Als je de mobiele data en de WIFI tegelijk aan laat staan, dan is het mogelijk dat je toestel kan overschakelen naar de mobiele data, zonder dat je dit doorhebt. Zet dan ook de instelling WiFi-assistentie (iPhones toestellen) en Slimme netwerkwissel (Android toestellen) uit op je toestel, om dit te voorkomen.  

 - Ik kan je ook aanraden de gratis app 'My Data Manager' te installeren. Op deze manier krijg je inzicht in je internetverbruik en welke apps verantwoordelijk zijn voor het internetverbruik. 

 

Groet, Jahduar
Simpel


Reageer