Beantwoord

Geen 4G , wel 3G of zelfs E

  • 18 June 2019
  • 6 reacties
  • 1397 Bekeken

Mijn toestel staat ingesteld op 4G (dat had ik bij de vorige provider ook), de APN ingesteld zoals jullie dit op dit Forum aangeven (internet.access.nl), jullie abonnement is met 4G internetsnelheid.
Toch geeft hij aan 3G en zelf soms E :-(

Volgens de dekkingskaart is het in mijn gebied 'erg goed'.

Bij voorbaat dank voor de reactie.
icon

Beste antwoord door Sanne 19 June 2019, 13:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hallo, welkom op de community!

Zo te lezen heb je zelf al een boel gecheckt.

Wat ik nog wil adviseren is de simkaart een keer in een ander toestel testen. Heb je hier wel een 4G verbinding of ook niet?

Meer tips kan je hier vinden

Groet, Sanne
Dag Sanne, dank voor je reactie.
Ik denk dat het toch iets met de locatie e maken heeft, ik woon in een gebied met een iets slechter bereik dan de dekkingskaart aangeeft. Mijn SIM (andere provider) geeft wel continue 4G aan, jullie netwerk zo nu en dan in een andere omgeving dan in en om het huis.

Nederland heeft nog steeds 'zwakke' plekken ;-)

Vriendelijke groet,

Helen
Badge
Sinds verlenging van abonnement en het upgraden van mijn toetstel (Nokia 5.1) naar Android Pie 9 is hij gestopt met 4G én 3G én bellen kan ik ook niet. Bereik gecheckt op mijn locatie via pc. Was oké, toestel ter reparatie naar Nokia gestuurd. Simkaart in tablet. Zelfde verhaal, zij het heel af en toe 3G. Nieuw toestel gekocht (Nokia 1 Plus). Zelfde verhaal, geen bereik. Ik weet het niet meer. Help!
Reputatie 3
Badge +7
Hi Aad,

Als het goed is heb ik enkele vragen van jou in dit topic beantwoord.
Werkt het weer?
Badge
Beste Sanne,
Je stelt voor om de sim in een ander toestel te proberen, maar je hebt misschien mijn eerdere bericht niet gelezen. Dit was namelijk een van de eerste handelingen die ik gedaan heb. In de tablet waar eerst nog wel de 3G werkte is het abonnement inmiddels ook helemaal dood. Ik heb in de tussentijd een prepaid simkaart van Vodafone in mijn nieuwe Nokia 1 plus. Geen enkel probleem met 4G of 3G. Dus of de jullie sim is stuk of er zit zoals nogal wat techneuten beweren een probleem in jullie netwerk. Één ding is zeker, het kost mij een hoop geld en ongemak. De klantenservice sla ik even over, want dat gaat me dan ook nog weer een fortuin kosten.

Met vriendelijke groeten,

Aad Moret
Reputatie 2
Badge +8
Hoi @Aad Moret!

Wat vervelend dit voor je, als ik het goed begrijp dan kan je helemaal niks meer met je abonnement, klopt dat? In dit geval wil ik je dan vragen om het contactformulier in te vullen ter attentie van mij, dan ga ik het voor je uitzoeken.
Scheelt ook weer in de kosten ;)

Groetjes, Alexandra

Reageer