Beantwoord

heel veel MB verbruikt

  • 10 June 2024
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Badge

In drie dagen tijd is mijn bundel van 8 Gb er doorheen gegaan. Normaal krijg ik de helft niet eens op in een maand. Bij melding 80% had ik al meteen ruim € 14 buiten bundel kosten. Meteen alles uit gezet en extra MB’s gekocht. Ook dit vloog er weer doorheen terwijl mobiele netwerk uit stond. Volgens telefoon was het Spotify maar ik luister alleen naar podcasts die ik heb gedownload. Bovendien verbruik je met een paar podcasts geen 1,8 GB via Spotify in 6 uur tijd.

Klantenservice geeft aan dat alleen echt verbruikte MB’s geregistreerd worden maar dat klopt echt niet in dit geval. Inmiddels naast € 14 buiten bundel ook voor € 25 extra MB’s moeten kopen en de maand van duurt nog 19 dagen. Ik heb screenshots gemaakt van onmogelijk gebruik. 

Ik hoop toch dat ik de extra gemaakte kosten van inmiddels € 39 vergoed krijg. 

 

icon

Beste antwoord door Jahduar 18 June 2024, 12:15

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +2

Goedemiddag @Manon,

 

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van hogere kosten, vooral als het zo snel gaat. 

Ik had je dan ook graag verteld, waaraan het internet is verbruikt, zodat je dit in de toekomst zou kunnen voorkomen. 

Vanwege privacy regelingen (AVG privacy wet) is het voor ons echter niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel MB's daarbij verbruikt worden. 

Ik zoek natuurlijk wel graag met je naar een oplossing. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen, met jouw 06-nummer en ter verificatie jouw achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer.

 

Groet, Jahduar

Simpel

Badge

Hallo Jahduar,

 

inmiddels kreeg ik gister opeens een sms dat mijn extra bundel voor 100% op was. Iets dat ik mij niet voor kon stellen maar omdat ik mb’s nodig had heb ik opnieuw, voor de 3e keer deze maand, extra 3000 mb’s gekocht. Maar als ik nu in de app kijk staat er nog ruim 5000 MB en was het dus nog helemaal niet op. Er gaat deze maand veel mis. Ik stuur een screenshot van de sms mee  eerste bericht 100% op, tweede dat ik mijn mb’s op die dag, 15 juni, heb aangevuld, voor niets  

 

Badge +2

Hi @Manon,

 

Ik heb even met je meegekeken en ik zie dat het deze maand inderdaad wel erg snel is gegaan met jouw internetbundel. 

Ik denk graag met je mee, om hogere kosten en verbruik in de toekomst te voorkomen. Ik kan je het volgende aanraden: 

 - Je kan het Plafond aan zetten via je Simpel account, dit is een limiet dat voorkomt dat je buitenbundelkosten kan maken als je bundels op zijn.  

 - Ook raad ik je aan om zoveel mogelijk via een WIFI-verbinding te internetten en als je op de WIFI zit, je mobiele gegevens/mobiele data uit te zetten op je telefoon. Het kan namelijk zijn dat het toestel het sterkste signaal pakt en overschakelt naar de mobiele data, terwijl ook de WIFI aanstaat.   

 - Ik kan je ook aanraden de gratis app 'My Data Manager' te installeren. Op deze manier krijg je inzicht in je internetverbruik en welke apps verantwoordelijk zijn voor het internetverbruik. 

Om je toch tegemoet te komen in de kosten heb ik één van de mb-aanvullers voor je vergoed. 
 

Groet, Jahduar

Simpel

Badge

Hallo Jahduar,

Dank voor je medeleven, die had ik via 3 klantenservice collega’s via whats App ook al ontvangen. Met dezelfde tips. Ook bedankt dat je 1x MB asnvuller wilt vergoeden. Maar dat is de aanvaller die ik heb gekocht na een verkeerde SMS van simpel, dus dat lijkt mij logisch. De twee andere aanvullens zijn, zoals jij beaamd, inderdaad heel snel opgegaan. Waarvan meer dan de helft op 1 dag aan Spotify terwijl ik alleen gedownloade podcasts heb geluisterd. Mijn bijlagen laten dart zien. Maar het meest bizarre is dat ik in 3 dagen mijn hele abonnement bundel er doorheen heb gejaagd, iets dat in een maand eigenlijk nooit gebeurd, tenzij ik met vakantie ben. En door weer een verkeerde SMS van jullie kant (dit keer te laat) had ik al meteen voor €14,20 buiten mijn bundel verbruikt. Kortom : ik had verwacht dat ik toch eigenlijk de 3 bundels+ de buiten bundels mb’s vergoed had gekregen. Dus iets meer dan €50 aan onnodig gemaakte kosten. Ik hoop dus eigenlijk op behoorlijk wat meer coulance van jullie kant. 

Reageer