Beantwoord

heel veel MB verbruikt


Badge

In drie dagen tijd is mijn bundel van 8 Gb er doorheen gegaan. Normaal krijg ik de helft niet eens op in een maand. Bij melding 80% had ik al meteen ruim € 14 buiten bundel kosten. Meteen alles uit gezet en extra MB’s gekocht. Ook dit vloog er weer doorheen terwijl mobiele netwerk uit stond. Volgens telefoon was het Spotify maar ik luister alleen naar podcasts die ik heb gedownload. Bovendien verbruik je met een paar podcasts geen 1,8 GB via Spotify in 6 uur tijd.

Klantenservice geeft aan dat alleen echt verbruikte MB’s geregistreerd worden maar dat klopt echt niet in dit geval. Inmiddels naast € 14 buiten bundel ook voor € 25 extra MB’s moeten kopen en de maand van duurt nog 19 dagen. Ik heb screenshots gemaakt van onmogelijk gebruik. 

Ik hoop toch dat ik de extra gemaakte kosten van inmiddels € 39 vergoed krijg. 

 

icon

Beste antwoord door Jahduar 18 June 2024, 12:15

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

Goedemiddag @Manon,

 

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van hogere kosten, vooral als het zo snel gaat. 

Ik had je dan ook graag verteld, waaraan het internet is verbruikt, zodat je dit in de toekomst zou kunnen voorkomen. 

Vanwege privacy regelingen (AVG privacy wet) is het voor ons echter niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel MB's daarbij verbruikt worden. 

Ik zoek natuurlijk wel graag met je naar een oplossing. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen, met jouw 06-nummer en ter verificatie jouw achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer.

 

Groet, Jahduar

Simpel

Badge

Hallo Jahduar,

 

inmiddels kreeg ik gister opeens een sms dat mijn extra bundel voor 100% op was. Iets dat ik mij niet voor kon stellen maar omdat ik mb’s nodig had heb ik opnieuw, voor de 3e keer deze maand, extra 3000 mb’s gekocht. Maar als ik nu in de app kijk staat er nog ruim 5000 MB en was het dus nog helemaal niet op. Er gaat deze maand veel mis. Ik stuur een screenshot van de sms mee  eerste bericht 100% op, tweede dat ik mijn mb’s op die dag, 15 juni, heb aangevuld, voor niets  

 

Badge +3

Hi @Manon,

 

Ik heb even met je meegekeken en ik zie dat het deze maand inderdaad wel erg snel is gegaan met jouw internetbundel. 

Ik denk graag met je mee, om hogere kosten en verbruik in de toekomst te voorkomen. Ik kan je het volgende aanraden: 

 - Je kan het Plafond aan zetten via je Simpel account, dit is een limiet dat voorkomt dat je buitenbundelkosten kan maken als je bundels op zijn.  

 - Ook raad ik je aan om zoveel mogelijk via een WIFI-verbinding te internetten en als je op de WIFI zit, je mobiele gegevens/mobiele data uit te zetten op je telefoon. Het kan namelijk zijn dat het toestel het sterkste signaal pakt en overschakelt naar de mobiele data, terwijl ook de WIFI aanstaat.   

 - Ik kan je ook aanraden de gratis app 'My Data Manager' te installeren. Op deze manier krijg je inzicht in je internetverbruik en welke apps verantwoordelijk zijn voor het internetverbruik. 

Om je toch tegemoet te komen in de kosten heb ik één van de mb-aanvullers voor je vergoed. 
 

Groet, Jahduar

Simpel

Badge

Hallo Jahduar,

Dank voor je medeleven, die had ik via 3 klantenservice collega’s via whats App ook al ontvangen. Met dezelfde tips. Ook bedankt dat je 1x MB asnvuller wilt vergoeden. Maar dat is de aanvaller die ik heb gekocht na een verkeerde SMS van simpel, dus dat lijkt mij logisch. De twee andere aanvullens zijn, zoals jij beaamd, inderdaad heel snel opgegaan. Waarvan meer dan de helft op 1 dag aan Spotify terwijl ik alleen gedownloade podcasts heb geluisterd. Mijn bijlagen laten dart zien. Maar het meest bizarre is dat ik in 3 dagen mijn hele abonnement bundel er doorheen heb gejaagd, iets dat in een maand eigenlijk nooit gebeurd, tenzij ik met vakantie ben. En door weer een verkeerde SMS van jullie kant (dit keer te laat) had ik al meteen voor €14,20 buiten mijn bundel verbruikt. Kortom : ik had verwacht dat ik toch eigenlijk de 3 bundels+ de buiten bundels mb’s vergoed had gekregen. Dus iets meer dan €50 aan onnodig gemaakte kosten. Ik hoop dus eigenlijk op behoorlijk wat meer coulance van jullie kant. 

Badge +3

Hi @Manon,

 

Begrijpelijk dat je dit navraagt en qua coulance had ik ook graag meer voor je betekent. 

Van wat ik echter terugzie, in het systeem, zijn de sms-berichten vanuit onze kant, tijdig opgestuurd. 
Als er namelijk een internetsessie gaande is, dan kan het snel gaan met het verbruik. 
Wij bieden namelijk een internetsnelheid tot 150 Mbit/s aan. Dit komt grofweg uit op ongeveer 1 GB per minuut.
Als je dit combineert met het buitenbundeltarief van €0,15 per MB, kunnen er snel hogere kosten ontstaan. 

Omdat het verbruik wel daadwerkelijk plaats heeft gevonden, kan ik helaas geen verdere coulance aanbieden.

 

Groet, Jahduar

Simpel

Badge

Dan toch nog 1x van mijn kant. De laatste sms. Ik stuur hem nog een keer mee, is verstuurd terwijl mij.mn vorige bundel nog helemaal niet op was. Die sms is dus niet goed verstuurd. En als jullie als coulance het andere snelle verbruik willen vergoeden komt dat naar mijn idee op € 25 totaal. Dan ben ik nog steeds niet tevreden. Want ik blijf van mening dat 8000 Mb in 3 dagen aan het begin van mijn abonnement echt abnormaal is. En ik blijf het heel raar vinden dat ik moet vertrouwen op jullie mededeling dat het echt niet aan jullie kan liggen….

Badge

hier staat onder ‘vandaag’,waarvan je in de tweede sms ziet dat dit zaterdag 15 juni was, eerst dat mijn bundel op is. En vervolgens dat ik een extra bundel heb gekocht. Aangezien mijn MBO’s vandaag nog steeds meer dan 5000 is, betekent dit dat de hoeveelheid voor de aankoop circa 2.500 m’n moet zijn geweest. En dat de sms dus onterecht aangaf dat mijn bundel op was.

Reputatie 6

Manon schreef:

Maar het meest bizarre is dat ik in 3 dagen mijn hele abonnement bundel er doorheen heb gejaagd, iets dat in een maand eigenlijk nooit gebeurd,

Hi @Manon 

@Jahduar heeft met jouw gegevens voor je meegekeken in het systeem en zag dat je internetbundel deze maand erg snel verbruikt is.

Wat ik als aanvulling op Jahduar nog wil geven/vragen is om je op je Iphone (type?)  te controleren of WiFi assist uit staat.

Badge

Hallo. Deze staat uit. 

Reputatie 6

Hallo Manon.

Ik denk dat het goed is om je even wat uit te leggen, ik heb wat research gedaan. Voorwaarden.

Wellicht is het ook voor @Jahduar fijn om te lezen.

 Op deze pagina   lees je al meer,

Op de pagina met aanvullende voorwaarden staat min of meer duidelijk dat je al eerder een MB aanvuller kunt kopen maar dat deze pas ingaat als je maandbundel is verbruikt.

Onzichtbaar data verbruik.
Het eerste waar ik dan aan denk, controleren op spyware.


 

Reputatie 6

Onzichtbaar data verbruik.
Het eerste waar ik dan aan denk, controleren op spyware.

Erik6, ik kan me heel goed voorstellen dat je daar als eerste aan denkt maar @Manon twijfelt aan de cijfers/informatie in de app en de smsjes van Simpel

Het lijkt me goed als een medewerker van @Simpel naar kijkt. Om die reden heb ik de uitleg voor haar gegeven. 

Reageer