Beantwoord

Hoe kan ik mijn dataverbruik van mijn internet geschiedenis opzoeken?

  • 6 October 2019
  • 2 reacties
  • 1318 Bekeken

Op 5 oktober is er om 7:07 uur internetverbruik geweest waardoor ik over mijn bundel ben gegaan en dus moet betalen. Op dat moment was telefoon aan wifi aangesloten en ik was zelf niet op internet. Waar of hoe kan ik nakijken wat er op dat tijdstip internet is voor gebruikt?
icon

Beste antwoord door Joachiem 7 October 2019, 13:40

Bekijk origineel

2 reacties

Dat is sterk...mijn vriendin is op dat moment hetzelfde overkomen. Ook over de limiet heen terwijl ze niet eens aan het internetten was. Hoe kan dat? Wat is er gebeurd Simpel?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi en leuk dat je een topic bent gestart op onze community!

Er is een optie op je telefoon (bij Android heet het slimme netwerkwissel en bij Apple wifi assistentie) waardoor je wifi verbinding automatisch overschakelt naar 4G als het wifi-signaal zwak is. Meestal staat deze aan waardoor er kosten in rekening gebracht kunnen worden als de telefoon data gaat verbruiken via 4G.Wij kunnen i.v.m. de privacy niet inzien waaraan data is verbruikt. Wellicht kun je op onderstaande manier er toch achter komen waaraan de data is verbruikt:

Op een iPhone kan dit via Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele dataverbruik.
Op een Android toestel via Instellingen > Gegevensverbruik.

Simpel biedt haar klanten een plafond aan om kosten zoals deze te kunnen voorkomen. Zie ook https://www.simpel.nl/controle-over-je-kosten

Bedankt en stel gerust nog een vraag!

Groetjes,

Joachiem

Reageer