Beantwoord

Hoge internetkosten, klopt dit?

  • 28 November 2019
  • 14 reacties
  • 1782 Bekeken

Goedendag,

Ik word vrij wanhopig van het internet van belsimpel, hoe kan ik de kosten in toom houden?

Op zondag 17 november om 23:46 uur krijg ik een sms circa 100% van bundel verbruikt (ik was net naar de keuken gelopen).

Zondag 17 november om 23:57 uur krijg ik een sms dat ik mijn plafond van 50!!!!!!!!!! euro heb bereikt. 

Hoe kan ik in 11 minuten zulke kosten hebben, kan iemand mij dat uitleggen?

Ik begrijp er weinig van en belangrijker hoe voorkom ik dat ik in 10 minuten failliet ga? 

icon

Beste antwoord door Alexandra 29 November 2019, 13:47

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @courageux

Welkom op onze Community! :maple_leaf:

Ja kan inderdaad bij ons buitenbundelkosten voorkomen. Wij versturen de 80% en 100% sms, daarna kan je eventueel een MB-aanvuller bestellen. Om kosten te voorkomen kan je je Plafond instellen via je Mijn Simpel pagina. Je verbruik wordt dan automatisch stop gezet als je de limiet bereikt hebt. Succes!

Groetjes, Alexandra

Hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem! Ik zit nooit boven mijn bundel.. en nu ineens wel wat al raar was.. dan maar extra mb’s gekocht.. tussen de tijd dat ik het 100% verbruikt smsje kreeg en het smsje dat mijn nieuwe mb’s klaar voor gebruik waren zat max een half uur. Hoe kan ik in deze korte tijd €50,- !!!!!! Boven mijn bundel zijn gegaan?? Hier klopt iets niet. Ik zat op dat moment gewoon thuis op mijn wifi! En buiten dat is dit een veel te korte tijd om zo veel mb’s te verbruiken… help? 

Hier ook tijdje geleden ineens zeer hoge kosten. Ineens 10GB opgebrand blijkbaar

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Nikita en @Meskers

Mijn collega Josephine legt hier uit hoe het kan dat je onverwacht meer MB verbruikt én wat je daartegen kan doen. Succes!

Groetjes, Alexandra

Herkenbaar, afgelopen zaterdag tijdens een buitenrit te paard een paar smsjes ontvangen op hetzelfde tijdstip, met de melding dat er 2GB was verbruikt 80% en 100% en dat ik voor €7 extra MB’s kon kopen.
Op dat moment ging ik er vanuit dat het phishing sms betroft, en dat ik op dat moment geen verbinding had in het buitengebied. Hoe kan je een piek van 2GB verbruiken terwijl je je telefoon niet gebruik had, omdat je lekker met je paard een paar uur in het buitengebied aan het rijden bent??
Bij thuiskomst mijn Simpel gecheckt en meteen nagekeken op internet wat je met 2GB kan doen. Ik vermoed dat het een bug in het systeem van Simpel betreft. Zo te zien ben ik niet de enige met een vergelijkbare dubieuze GB piek, die door Simpel alleen opgelost kan worden met een MB aanvuller + het bedrag dat je door de #2GBbug kwijt bent.
Ik wil inzage waaraan deze 2GB aan op is gebrand in zo’n korte tijd.

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @suzz,

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij het verbruik dat de simkaart registreert niet inzien. Wij zien allen de hoeveelheid. Je kunt dit misschien wel inzien op het toestel zelf door gebruik te maken van een datamanager. Als u er zeker van wilt zijn dat u alleen gebruik maakt van wifi dan moet u de mobiele data uitschakelen als u met wifi verbonden bent. Om toekomstige hoge kosten buiten de bundel te voorkomen raad ik u aan om het Plafond in te schakelen. U kunt het Plafond inschakelen op uw persoonlijke pagina Mijn Simpel.

Hieronder nog een overzicht van het MB verbruik per handeling:

• WhatsApp versturen: 0,01 MB per bericht
• Foto uploaden op Facebook: 1 MB per foto
• Muziek streamen, bijvoorbeeld via Deezer: 1 MB per minuut
• YouTube kijken: 2,5 MB per minuut
• YouTube HD kijken: 11 MB per minuut
• Live tv kijken: 10 MB per minuut
• Netflix kijken op gemiddelde kwaliteit: 700 MB per uur
• Netflix kijken op HD-kwaliteit: tot 3 GB per uur
• Netflix kijken op Ultra HD-kwaliteit: 7 GB per uur
• E-mail versturen zonder bijlage: 0,15 MB per bericht
• App downloaden: al snel 20 - 30 MB bij veelgebruikte apps

Voor nu geweldige dagen gewenst en een fijn uiteinde!

Groetjes Joachiem
 

LET OP Cloud backup vanuit WhatsApp lijkt de boosdoener (wat heb ik al die tijd mazzel gehad) Alle instellingen in WA kunnen op WIFI staan, maar de backup naar de Cloud moet elders in de instellingen omgezet worden!!! 

Zodoende kan er 2Gb wegspoelen zonder dat je het toestel in gebruik hebt.
Erg fijn dat Simpel het plafond (standaard) al op 50 euro had staan, anders waren de kosten niet te overzien. Plafond maar naar beneden bijgesteld / ingeschakeld.

Reputatie 2
Badge +8

@suzz erg scherp van je, bedankt en tof dat je het hier post zodat andere gebruikers dit ook kunnen zien. Fijne dagen!

Groetjes Joachiem

Vandaag kerstavond zat ik gewoon thuis; ik kreeg om 1600 een sms dat ik op 80 procent zat; mijn mobiel gecontroleerd stond op WiFi thuis toch kreeg ik na een uur bericht dat ik was geblokkeerd omdat ik er binnen een uur voor 40 euro zou hebben verbruit aan data; zoveel data gebruik ik nooit waarom doet simpel dit? Zijn ze te goedkoop; mijn vorige provider kpn was iets duurder maar nog nooit dit soort ellende meegemaakt Hopelijk lost simpel dit snel op; alleen jammer dat de helpdesk niet bereikbaar is.

Hallo, duidelijke antwoorden inderdaad. Vandaag de eerste telefoon voor mijn dochter geactiveerd en belplafond ingesteld. Echter, ons abonnement is slechts 4,- (nu dus 4,50...) en het plafond kan blijkbaar vanaf 10,-.  Op de site staat echter de volgende tekst van simpel:Je kan het Plafond op elk gewenst moment instellen op het bedrag van je abonnementskosten of vanaf €10.     Ik zou dus graag het plafond op 4,- in willen stellen. Of krijg je ook een sms zodra je over je Mb’s heen bent ongeacht de 10,-?

Ik heb nog geen reactie van SIMPEL; ik heb nu uit voorzorg een plafond van 13 euro ingesteld; ik wist niet dat dit nodig was. Bij mijn vrouw die een jaar langer bij SIMPEL is  was het plafond automatisch ingesteld bij het afsluiten van het abonnement. Hebben we hier te maken met een SIMPEL verdien model. Bij TMOBILE het moeder bedrijf van SIMPEL kun je voor 25 euro per maand onbeperkt internetten. 

 

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Erik Mcm je hebt vragen over kosten begrijp ik. Ik adviseer je om contact op te nemen met onze klantenservice via Simpel.nl/contact. Zij hebben inzage in het financiële systeem en kunnen je desgewenst verder assisteren. 

Ik wens je een plezierig 2020 toe!

Groetjes Joachiem

Contact opnemen met de klantenservice heeft niet zoveel zin. Ik zat in Dubai in een wifi-omgeving en had niet alleen “roaming”, maar ook “mobiele data” voor mijn vertrek op het toestel uitgezet. Toch kreeg ik opeens €3,04 aan internetkosten in rekening gebracht. Toen ik reclameerde, kreeg ik van de “klantenservice” alleen het antwoord dat “de registratie op de SIM-kaart altijd juist is.” Maar technisch is het onmogelijk dat ik deze kosten heb gemaakt als “mobiele data” uit staat. Simpel is goedkoop en compenseert dit blijkbaar met het in rekening brengen van kosten voor gebruik die nooit kunnen zijn gemaakt. Na afloop van mijn abonnementsperiode zal ik om deze reden dan ook afscheid van Simpel nemen. Ik betaal liever wat meer voor een provider zonder spookkosten.

Reputatie 2
Badge +8

Hi @wjager!
Dataroaming en internet uitzetten op je toestel is niet voldoende om verbruik in het buitenland te voorkomen. Hier lees je er alles over.

Fijne jaarwisseling alvast!

Groetjes, Alexandra

Reageer