Beantwoord

Internetverbruik wat niet kan

  • 20 December 2021
  • 1 reactie
  • 499 Bekeken

Badge

Ik snap het verbruik van mb's nog steeds niet. Ik heb zelden mobiele gegevens aan, maar er gaat best veel mb's af. Ik heb juist vanwege mijn lage verbruik gekozen voor een klein abonnement, en nu is het nog elke keer kijken wat er nu weer af is.

Ook heel veel s nachts, dan staat alles uit, ook de WiFi naar zeker de mobiele gegevens en de vliegtuigstand gebruik ik al helemaal niet. 

Zeer irritant en zo te lezen hier ben ik niet de enige. 

icon

Beste antwoord door Charlie 23 December 2021, 12:07

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Astrid 68,

 

Vervelend dat er verbruik plaatsvindt, zonder dat je dit kunt plaatsen!

 

In verband met de privacywetgeving mag Simpel alleen noteren op welke tijdstippen er internet wordt verbruikt en hoeveel er wordt verbruikt. Dit kun je terugvinden op de Mijn Simpel pagina. Waar dit aan verbruikt wordt, kunnen en mogen wij niet noteren. Om toch inzicht te kunnen verkrijgen op je verbruik, is het raadzaam om de instellingen van je toestel te controleren. Veel smartphones houden dit verbruik bij. Daarnaast kun je ook een app als DataManager downloaden die dit voor je kan bijhouden.

 

Internetverbruik vindt niet alleen plaats wanneer je dit actief gebruikt. Er lopen ook veel processen op de achtergrond, waardoor het internet verbruikt kan worden als je bijvoorbeeld slaapt of je toestel niet gebruikt. Ook kan het zijn dat je toestel gebruikmaakt van WiFi-assistentie, waardoor het toestel automatisch verbindt met de snelste internetverbinding, soms dus ons internet. Mocht dit ingeschakeld staan, dan raad ik je aan dit uit te zetten. Zo voorkom je dat er internet verbruikt wordt wanneer je in een WiFi-omgeving bent.

 

Ik wens je desondanks een hele fijne feestdagen toe!

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Reageer