Beantwoord

Kosten voor valse data

  • 28 November 2021
  • 1 reactie
  • 211 Bekeken

Ik heb op 27-11 blijkbaar 230 MB gebruikt rond 16.30, terwijl ik al vanaf 12.30 thuis was en mijn mobiele data sinds die tijd ook uitstond. Ik mag daardoor 32 euro gaan betalen omdat ik daardoor buiten m'n bundel kwam (terwijl mijn telefoon nog onder m'n bundel aangeeft, maar dat terzijde). Ik vraag me af hoe dit kan.

icon

Beste antwoord door Mila 30 November 2021, 14:37

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Michiel Oosterhagen,

Welkom op onze community!

Balen dat er extra kosten gemaakt zijn door te internetten buiten je bundel. Je ontvangt standaard een 80- en 100 procent waarschuwing-sms'je wanneer je MB's (bijna) op zijn. Als je er vervolgens voor kiest om te blijven internetten, doe je dit tegen het buitenbundeltarief en kunnen de kosten snel oplopen. In deze topic lees je daar meer over.

Als er MB's verbruikt zijn terwijl je thuis was, adviseer ik je om na te gaan of je de optie wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aan hebt staan op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruikgemaakt worden van je mobiele data en dat is niet de bedoeling. Verder raad ik je ook aan om, indien je géén internet meer wenst te gebruiken - internet via je Mijn Simpel pagina uit te zetten. Zo weet je zeker dat er géén MB's verbruikt worden. 

Mocht je vooralsnog vragen hebben, kan je altijd contact opnemen met de klantenservice, zodat ze aan de hand van je gegevens met je mee kunnen kijken.

Groet,

Mila

Reageer