Skip to main content
Als ik door mijn vast Mb's heen ben en mijn plafond (van EUR 15,-) heb bereikt kan ik niet meer op Internet dat snap ik. De mijn Simpel pagina geeft netjes aan 0 Mb beschikbaar.



Daarna schaf ik dan een Mb-aanvuller aan (bijvoorbeeld 1 GByte). Dat lukt en wordt bevestigd via de mail, dat zie ik via een vaste Internet verbinding, maar ook via simpel want de https://mijn.simpel.nl/ blijft beschikbaar ook bij een tegoed van 0 Mb. (dat is handig!)



Daarna duurt het dan alleen nog ongeveer 15 minuten tot 60 minuten (ik weet niet precies hoe lang) totdat ik weer op Internet kan. Dit heb ik minimaal driekeer meegemaakt. Als ik op tijd de Mb-aanvuller aanschaf (voordat ik op 0 sta) dan is die vertraging er niet.



-Hebben andere gebruikers ook dit probleem?

-Kan het worden aangepast dat een Mb-aanvuller direct (of sneller) beschikbaar komt?



Groeten Paul Boot.
Hallo @paulboot,



Bedankt voor het opstarten van een topic op onze community!



Het bestellen van een MB-aanvuller voordat jouw internetbundel op is, kan inderdaad sneller toegevoegd worden aan je abonnement. Dit komt, omdat jouw telefoon/simkaart niet opnieuw verbinding moet maken met het netwerk van Simpel. Als jouw internetbundel op is, moet dit namelijk wel.



Nadat je een bevestiging hebt ontvangen dat jouw MB-aanvuller actief is, zou jij jouw toestel opnieuw moeten opstarten. Soms werkt het ook door vliegtuigmodus in te schakelen.



Groet,



Youp
Bedankt Youp voor het snelle antwoord,



Het herstarten van het toestel heb ik ook geprobeerd om te forceren dat er een nieuwe verbinding wordt gemaakt. En dat lukt ook Ik krijg netjes een IP adres en kan naar https://mijn.simpel.nl. De IP verbinding zelf is dus prima maar er zit blijkbaar een tijdelijk blokkade naar Internet.



Mijn vermoeden is dat Simpel een Radius server gebruikt (wellicht in combinatie met een centrale Firewall in het Simpel netwerk) die bijhoudt hoeveel Mb's zijn verbruikt (noem het een verkeer bytes teller) en dan de verbinding naar Internet aan en uit kan zetten maar de verbinding naar https://mijn.simpel.nl altijd wel toestaat.



In die hoe zit ergens de vertraging gok ik, zou je dat aan de netwerk technici kunnen voorleggen?



Alvast bedankt.



Groeten Paul Boot.
Hoi Paul,



Bedankt voor je bericht, we gaan het uitzoeken en stellen je op de hoogte als we meer weten.



Groeten Joachiem
Dag Joachiem,



Ik heb inmiddels aan Patricia doorgegeven om welk 06-nummer het gaat en aangeboden dat ik kan helpen met een test om het probleem te reproduceren.



Groeten Paul.

Reageer