Beantwoord

Mobiel op GIGASET 160 GS lukt NIET

  • 18 February 2020
  • 3 reacties
  • 351 Bekeken

Badge

Heb al 2 jaar Simpel en toestel Gigaset GS 160. heb nog NOOIT  kunnen internetten met

mobiel Simpel wel in huis met kpn!! Simpel wil GEEN voorb eeld sturen/geven hoe ik dit moet doen, Toestelhulp staat GEEN gigaset maar ook simpel wil of kan mij verder niet helpen, spijt van simpel!! 

icon

Beste antwoord door Snowboard 19 February 2020, 12:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Via Google vond ik deze pagina met de instellingen per provider in 1 minuut.

Na het instellen telefoon opnieuw opstarten.

Badge

Helaas nog steeds niet, als ik hele lijstje doe dan na kies opslaan  komt kies simpel internet dat verschijnt bij mij niet , vind nog steeds dat simpel mij in de kou laat staan. 

Reputatie 4
Badge +4

Als je niet kunt internetten op je smartphone, kan dat door een aantal zaken komen (in volgorde van waarschijnlijkheid):

  1. Verkeerde APN.
  2. Verkeerde netwerk (automatische selectie gaat soms fout).
  3. Semi-kapotte SIM die het wel doet voor spraak maar niet voor data.

Simpel hoeft je echt geen voorbeeld voor jouw specifieke telefoon te sturen, aangezien het verbinden vooral afhangt van je besturingssysteem (iOS of Android) en niet zozeer van de fabrikant.

Los daarvan is de GS160 een behoorlijk antiek toestel waar nog Android 6 op draait. Dat betekent dat een groot deel van de huidige apps er niet op zal werken. Ook heeft dit toestel al jaren geen security updates gehad, dus het gebruik ervan is naar hedendaagse maatstaven niet meer veilig.

Reageer