Beantwoord

Over datalimiet heen zonder waarschuwing en zonder dat de telefoon gebruikt wordt

  • 30 October 2021
  • 3 reacties
  • 557 Bekeken

Mijn dochter heeft een abonnement bij Simpel. Ze gebruikt haar telefoon amper, als ze al 1 keer per dag op de telefoon kijkt om te zien of ze een Whatsapp bericht heeft gekregen dan is dat veel. Ik als ouder gebruik de telefoon vooral zodat ik via Zoek mijn Iphone kan zien of ze veilig van en naar school fietst. Ik heb dan ook een abonnement van 1 GB. Ik had geen plafond ingesteld omdat ik weet dat ze de telefoon verder toch niet gebruikt.

Er gaan echter grote bundels data over haar telefoon. Vandaag ook weer ruim 200 MB terwijl de telefoon heel de dag thuis heeft gelegen en met de Wifi is verbonden. De telefoon is enkel gebruikt om 1 keer op Whatsapp te kijken en heeft heel de dag aan de Wifi gelegen, en toch heb ik een hoog data verbruik. Ik begrijp er echt niets van. Die EUR 50 maakt me echt nog niets eens zoveel uit (ook al is het zonde geld). Ik heb het plafond ingesteld.

Maar hoe is het mogelijk dat er zoveel data over heen gaat als de telefoon aan de Wifi zit en niet gebruikt wordt.

Waarom krijg ik daarnaast geen melding dat ik over de data heen ga?

icon

Beste antwoord door Mila 1 November 2021, 18:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Goedenavond @PemmavanDrunen,

Welkom op onze community!

Vervelend dat er onverklaarbaar verbruik plaatsvindt. In deze topic legt mijn collega Phil uit hoe dit kan komen. Verder raad ik je aan om na te gaan of je wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aan hebt staan op haar toestel. Wanneer dit aanstaat, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data, wanneer je wifi verbinding zwak is. We sturen standaard waarschuwings-sms'jes wanneer de MB's op 80- en 100 procent verbruik zijn.

Mijn advies is in ieder geval om de Mijn Simpel app te downloaden om zo zelf inzicht te krijgen in haar verbruik. Uiteraard is het ook verstandig om een plafond in te stellen, om haar tegen ongewenste kosten te beschermen.

Groet,

Mila

 Bedankt voor de tips. De waarschuwings sms’tjes hebben we echt nooit ontvangen

Reputatie 4
Badge +8

 Bedankt voor de tips. De waarschuwings sms’tjes hebben we echt nooit ontvangen

Dat is gek! In dat geval kan het raadzaam zijn om even contact met onze klantenservice op te nemen. Mijn collega’s kunnen dan kijken naar de berichten en eventueel laten onderzoeken of de berichten verzonden en afgeleverd zijn.

Reageer