Beantwoord

Plotseling 7,6GB data weg

  • 19 January 2023
  • 2 reacties
  • 183 Bekeken

Vandaag zat ik in de trein naar huis alleen op spotify en snapchat, totdat opeens mijn internet het niet meer deed. Toen ik thuis kwam zag een een email van simpel dat ik over mijn limiet heen was, terwijl ik in de ochtend nog meer dan 7GB had. Toen ik op de simpel app keek zag ik dat er opeens 7,6GB data was verbruikt in 1 dag, terwijl ik normaal zeker nog 2GB per maand overhoud. Nu heb plotseling een rekening van €50,-. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Charlie 20 January 2023, 10:41

Bekijk origineel

2 reacties

Ook heb ik geen sms gekregen dat ik 80% van mijn data heb gebruikt.

Reputatie 3
Badge +8

Goedemorgen @stanrek,

 

Vervelend dat het internet zo snel verbruikt is! 

 

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 


Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer