Goedemiddag @Frank.s,
Dat lijkt me inderdaad vreemd, als jullie naast elkaar zitten en beiden trouwe klanten zijn van Simpel.
Ik kan je het onderstaande aanraden, om het probleem hopelijk op te kunnen lossen.
1. Controleer of je toestel up-to-date is en start je toestel opnieuw op.
2. Controleer via https://www.simpel.nl/netwerk/dekkingskaart of er een storing gaande is het gebied waar je op dat moment bent.
3. Controleer of de instelling 'mobiele gegevens of mobiele data' aanstaat, deze instelling kan je terugvinden bij de internetinstellingen van je toestel
4. Controleer in het Simpel account of het Internet op Aan staat bij het tabblad Instellingen.
5. Controleer of er geen datalimiet aanstaat bij de internetinstellingen in je toestel.
6. Ook raad ik je aan om de zogeheten APN-instellingen te controleren. Vaak staan deze instellingen ingesteld op het netwerk van Odido (T-Mobile), maar het is beter om dit om aan te passen naar die van Simpel. Via onze toestelhulp, kan je dit opnieuw correct instellen:
https://www.simpel.nl/klantenservice/toestelhulp
Je zoekt je eigen toestel op of je kiest hetzelfde merk en vervolgens ga je naar Internet > handmatig instellen om de APN opnieuw in te stellen.
Als bovenstaande stappen niet werken, dan kan ik je aanraden telefonisch contact met ons op te nemen op 088-1005757 of via Whatsapp, Facebook of X, zodat we je verder kunnen helpen en een stappenplan met je kunnen doorlopen. De opties kan je terugvinden op www.simpel.nl/klantenservice/contact.
Groet, Jahduar
Simpel