Beantwoord

Waarom loopt Simpel data verbruik door terwijl ik voor mobiele data mijn andere sim heb geselecteerd?

  • 21 December 2023
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

Hoi,

Vanochtend kreeg ik om 8:44 bericht dat mijn data snel opliep. Bij controle zag ik dat ik inderdaad per ongeluk mijn simpel sim voor mobiele data had geselecteerd ipv mijn zakelijke sim (met onbeperkt data). Ik heb toen meteen de correcte zakelijke simkaart geselecteerd. De kostenspecificatie was toen €3,50 voor vandaag, buiten mijn bundel om. Ik heb toen voor de zekerheid meteen voor €0,50 het plafond ingesteld tot €10.

Zojuist zie ik dat de kosten voor vandaag ineens tot €26 zijn opgelopen en dat ik tot 12u vanmiddag data zou hebben verbruikt. Dit kan niet, want ik heb meteen om 8.44 de correcte simkaart aangevinkt voor mobiele data en ik sta schakelen tussen mobiele data niet toe, plus vanaf wanneer gaat dat plafond à €10 in?

Kan iemand mij uitleggen waarom de data doortikt tot 12u terwijl ik de andere simkaart voor mobiele data al heb geselecteerd? En 2) vanaf wanneer dat plafond na activatie ingaat?

Aangezien ik mijn andere simkaart voor data gebruik zou ik voor simpel datagebruik het liefst blokkeren. Kan dat? 

Hartelijke groet,

Rebecca

icon

Beste antwoord door Janine 23 December 2023, 14:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @R. Heye 

Welkom op onze Community!

Dat kan ik me goed voorstellen. Je internetverbruik wordt in sessies weergeven, op het moment dat je de data uitschakelt zal de sessie gestopt moeten worden. Soms gebeurd dit niet, maar dit wil niet zeggen dat er al die tijd data verbruikt is. Je Mijn Simpel update pas wanneer een sessie stopgezet wordt. Stel jij kijkt om 08:00 op Mijn Simpel en ziet €5,00 kosten staan, dan ben je, terwijl je dit bekijkt, verder aan het gaan met kosten maken. Als je direct je internet uitschakelt, en 15 min later kijkt (dan zal de internetsessie op Mijn Simpel staan), kan er opeens €25,00 aan kosten staan. Deze zijn dus al gemaakt vóór het uitschakelen van je internet. 

Belangrijk punt is hierbij dat het overzicht met het actuele verbruik wel 100% accuraat en actueel is, enkel de verbruik specificatie -- als het ware de bon -- kan pas bekeken worden na de sessie.

Je kan internet volledig blokkeren op de Simpel sim via Mijn Simpel → Sim en instellingen → Internet uit/aan

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reageer