Beantwoord

activeren imessage lukt niet


Krijg maar niet iMessage en FaceTime geactiveerd. Blijft steeds komen met activeren mislukt, ook na 24 uur wachten. heb hier alles al gedaan om werkend te krijgen met als laatste wis alle inhoud en herstel iPhone. Via mail versturen staat wel aangevinkt ingesteld maar via tel nr lukt niet?
icon

Beste antwoord door Paulsluijk 5 September 2019, 20:33

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 1
Badge +8
heb je deze instructies van Apple zelf al gevolgd?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201422
ja al deze stappen meerdere keren doorlopen. Heb ook terug naar fabrieksinstellingen gedaan, en telefoon weer uit de cloud alles laten opstarten. Bij instellingen> berichten>zenden en ontvangen staan bij mij enkel aangevinkt e-mail adressen er staat daar zowiezo geen tel nr om te kunnen selecteren. Bij andere iPhone’s die ik heb gezien staat daar tel nr en aangevinkt
Reputatie 1
Badge +8
Dus je hebt je telefoon ook al voorzien van de laatste IOS? Ik zou dan even contact opnemen met de Simpel klantenservice wellicht dat hun wat voor je kunnen betekenen. Ik kan in mijn iPhone iMessage aan- of uit zetten en gebruik de laatste IOS versie.
iOS is up to date. Ik heb klantenservice gebeld om alle instellingen te doorlopen heb ook premium sms aangezet (weet niet wat dat betekent). Nieuwe simkaart laten komen van simpel, ook dit geeft geen verandering. Wat nu nog uit staat is entertainment sms, deze kan ik nog aanzetten maar weet ook niet wat dat is.
Heb nu simpel simkaartje vervangen door ander kaartje van Vodafone en nu werkt alles wel. Hoe kan dit? Ligt toch bij simpel en niet bij Apple lijkt mij.
Reputatie 1
Badge +8
Het komt vaker voor lees ik bij gebruikers en bij verschillende providers. Heb je deze link al gechecked? https://toomanyadapters.com/imessages-switch-sim-cards/
Reputatie 6
@Paulsluijk

  • Verwijderd
Link van Johnny doorlopen al deze opties al doorlopen. Het lijkt of dat mijn telnummer niet gelinkt is met Apple id of zo iets. Ik weet ook niet hoe dat werkt. Heb wel naar buitenland kunnen sms- en. Dit moest ik proberen van Apple medewerker. Server Apple zou in Ierland staan.
Reputatie 3
Badge +7
Hi @Paulsluijk, is het inmiddels al opgelost? Kan het zijn dat een oud/ander nummer nog gelinkt staat? In dat geval kan je proberen om eerst het nummer te unlinken, en jouw nummer van Simpel opnieuw te linken.
hallo sanne, nog steeds niet opgelost. heb een prepaid kaartje van andere carrier erin gehad en toen werkte alles wel. ook geprobeerd met ander apple id aan te maken met mijn nummer 0680071165 van simpel maar ook hier blijft tel staan op wachten op activeren. nummer wordt ook niet zichtbaar om te kunnen verwijderen uit de lijst zend en ontvang. het lijkt erop dat nummer niet geregistreerd kan worden door apple. omdat ik graag bij simpel wil blijven ga ik misschien nog een ander nummer aanvragen bij jullie, maar eerst ga ik (2 weken) op vak en kom hierna nog op terug.

groet, paul
hallo sanne, nog steeds niet opgelost. heb een prepaid kaartje van andere carrier erin gehad en toen werkte alles wel. ook geprobeerd met ander apple id aan te maken met mijn nummer 0680071165 van simpel maar ook hier blijft tel staan op wachten op activeren. nummer wordt ook niet zichtbaar om te kunnen verwijderen uit de lijst zend en ontvang. het lijkt erop dat nummer niet geregistreerd kan worden door apple. omdat ik graag bij simpel wil blijven ga ik misschien nog een ander nummer aanvragen bij jullie, maar eerst ga ik (2 weken) op vak en kom hierna nog op terug.

groet, paul


gm sanne, nog steeds wordt mijn nummer niet geactiveerd voor iMessage en FaceTime. kan het zijn dat simpel dit niet ondersteund? kan het me bijna niet voorstellen, omdat er wel meer iPhone gebruikers zijn met simpel abonnement. wil jij voor mij dit navragen en terug bevestigen naar mij. zou het aanvragen van een ander nummer de oplossing zijn denk je?
Zou iemand van simpel mij antwoord kunnen geven?
Reputatie 1
Badge +8
Heb je al eens je simpel simkaart in een andere iPhone gestopt en gekeken of het daar wel in werkt?
Ja,heb ik gedaan hetzelfde resultaat. Ik kan gewoon mijn telnr niet toevoegen bij zenden en ontvangen. Als ik dat probeer komt er een scherm dat er een verificatiecode naar mijn nummer is gestuurd maar er komt niets. Op mijn appleid.apple.com pagina ook alles doorlopen telnr staat daar gekoppeld met mijn Apple-id.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Paul,

vervelend dat het nog niet is opgelost. Probeer anders eens premium sms aan te zetten via je persoonlijke Mijn Simpel pagina. Verder kan het zijn dat er een blokkade zit op premiumdiensten (zie www.payinfo.nl) Vanaf hier heb ik geen inzage in je gegevens. Ik nodig je uit om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen door middel van een stappenplan ervoor zorgen dat je hopelijk gebruik kunt maken van iMessage.

Groet,

Joachiem
Heb premium sms aan staan. Ben nog in contact met Apple support. Zij gaan nog uitzoeken waarom tel nr niet gekoppeld wordt met Apple id. Als ik hier meer van weet laat ik dit nog weten
nummer niet werkend gekregen. nieuw nummer aangevraagd bij simpel nu werkt alles wel.

Reageer