Beantwoord

European sim only

  • 4 August 2020
  • 3 reacties
  • 244 Bekeken

Goedemiddag allemaal,

Alweer een tijdje ben ik een tevreden abonnee bij Simpel, maar nu ben ik voornemens om te emigreren buiten Europa en ik wil daar dan uiteraard een lokale sim kaart kopen.

Op de verpakking van mijn telefoon (LG G8s ThinQ) staat dat om een sim slot bruikbaar te maken ik eerst een europese simkaart moet gebruiken gedurende 30 minuten. Is dat 30 minuten onafgebroken bellen of mag dat over meerdere gesprekken? Of gaat het gewoon om het aan hebben en connected met het netwerk?

Kan ik dan daarna deze slot gebruiken met een simkaart van buiten europa of is er nog meer nog?

 

Mijn telefoon is dual sim, moet ik dat dan voor beide slots doen (30 minuten een netwerk connectie gebruiken)?

icon

Beste antwoord door Snowboard 6 August 2020, 14:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Ik denk dat je je vraag het beste kunt stellen aan de helpdesk van LG.

Reden dat ik het hier stel is omdat ik het bij een eerder toestel ook al zag staan (dat was een Samsung).

Mijn vermoeden was dus dat het bij een provider wel bekend zou zijn.

 

Ik stel de vraag ook bij LG

Reputatie 6

Bij mijn Samsung telefoon zie ik staan: Europees model moet geactiveerd worden door een simkaart van een Europese provider maar dan bijvoorbeeld gaat het over een oproep van minimaal  5 minuten met een simkaart van Europese provider als het toestel in andere regio's wordt gebruikt.

Waarom het dan 30 minuten is bij LG weet ik niet. Maar voor mij lijkt dit wel op een soort regio-lock..

Reageer