Beantwoord

huidige simcard naar nieuw toestel

  • 18 February 2019
  • 2 reacties
  • 1754 Bekeken

Kan ik mijn contacten op mijn huidige simcard uit iphone 3 verplaatsen naar een nieuw android-toestel (Asus Zen Phone 5) of zonder Itunes of Icloud?
hoe zit het met de apps; kan ik die ook meenemen naar het nieuwe toestel?
icon

Beste antwoord door Robert 19 February 2019, 17:01

Bekijk origineel

2 reacties

Badge
Hoi RTN,

Dit zou moeten kunnen als je de gegevens van je simkaart hebt opgeslagen op bijvoorbeeld een Google account.

Samsung heeft wel zoiets als de Samsung Smart Switch die gegevens tussen de iPhone en een Samsung Android toestel zou kunnen overzetten. Volgens mij varieert de opslagcapaciteit van een simkaart tussen 32 Kilobytes en 128 Kilobytes. Je kan tot ongeveer 250 contacten op je simkaart opslaan, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mocht je niet zo veel contacten hebben en je slaat de telefoonnummers op op je simkaart, dan moet je ook in je nieuwe telefoon deze opgeslagen contacten kunnen terugvinden.

iOS apps en Android Apps zijn met verschillende systemen gebouwd en naar mijn weten niet overdraagbaar tussen verschillende merken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!
Reputatie 1
Badge +9
Hoi RTN,

Dit zou moeten kunnen als je de gegevens van je simkaart hebt opgeslagen op bijvoorbeeld een Google account.

Samsung heeft wel zoiets als de Samsung Smart Switch die gegevens tussen de iPhone en een Samsung Android toestel zou kunnen overzetten. Volgens mij varieert de opslagcapaciteit van een simkaart tussen 32 Kilobytes en 128 Kilobytes. Je kan tot ongeveer 250 contacten op je simkaart opslaan, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mocht je niet zo veel contacten hebben en je slaat de telefoonnummers op op je simkaart, dan moet je ook in je nieuwe telefoon deze opgeslagen contacten kunnen terugvinden.

iOS apps en Android Apps zijn met verschillende systemen gebouwd en naar mijn weten niet overdraagbaar tussen verschillende merken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!


@Remco bedankt voor je reactie!

@RTN Het klopt dat je contacten die opgeslagen zijn op je simkaart wel kan zien in je nieuwe telefoon.
via Google drive zou je een backup kunnen maken van je content. Apps van de Play store en de Apple App store staan los van elkaar dus die zullen niet mee gaan met de overdracht.
Gelukkig zijn de meeste apps wel voor zowel iOS als Android beschikbaar wat betekent dat je de app op je nieuwe toestel wel kunt downloaden.
Voor sommige apps wordt gebruik gemaakt van een accounts waarmee je inlogt. De instellingen van die app zijn dan gekoppeld aan je account.
Als je de app dan op je nieuwe Android toestel uit de Play store download en inlogt met je account heb je wel de instellingen voor die specifieke app die je gewend was op je iPhone.

Een iPhone 3g maakt nog gebruik van een normaal formaat simkaart en de iPhone 3gs van een Micro simkaart.
De meeste smartphones tegenwoordig gebruiken een nano-simkaart. De meeste simkaarten zijn uit te drukken naar een kleiner formaat.
Als dit niet het geval is, dan zou je een nieuwe simkaart moeten bestellen. Het vervelende daarvan is dat je dan dus de opgeslagen contact die op je huidige simkaart niet op de nieuwe simkaart hebt staan.

Wat je nog zou kunnen proberen als je voor je nieuwe toestel inderdaad een kleinere simkaart nodig hebt, is om de simkaart te knippen.
Let hierbij wel op dat alleen het plastic knippen voldoende is, als je namelijk door de chip heen moet om het juiste formaat te krijgen kan het niet.
Wanneer je de chip knipt werkt de simkaart uiteraard niet meer.

Mocht je hulp nodig hebben bij het overzetten zou je onze Toestelhulp pagina kunnen raadplegen.

Gr, Robert

Reageer