Beantwoord

Ik ben gebeld door een fraude nummer

  • 21 November 2019
  • 6 reacties
  • 4389 Bekeken

Vanmiddag werd ik gebeld door +31243511205. Mijn telefoon (Samsung Galaxy S9) gaf aan dat het om een fraude nummer ging. Toen ik op weigeren drukte werd de persoon naast mij direct gebeld door het zelfde nummer nu heeft hij ook een Galaxy S9 (weet niet of hij ook een simpel abbonement heeft) maar nu vroegen wij ons af hoe het kon dat ze gelijk daarna zijn nummer wisten. Is het dan dat ze iets gehackt hebben en daardoor de locatie wisten of is dit puur toeval?

icon

Beste antwoord door Tess 22 November 2019, 10:35

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +8

Hi Matthijs,

Welkom op onze community!

Wat vervelend om te lezen dat jullie gebeld zijn door een onbekend wellicht fraude gevoelig nummer, wij kunnen je niet precies de juiste informatie hierover geven.

Wel kan ik je aanraden, wanneer je dit nummer niet kent kun je het beste dit telefoonnummer blokkeren in je toestel zodat deze ‘’persoon’’ jullie niet langer lastig valt.

Daarnaast denk ik dat het toeval is dat jullie beiden zijn gebeld.

 

Groetjes Tess 

Ook ik ben vanavond twee maal gebeld door 'n fraude nummer uit Algerije.

Doet Simpel daar niets aan?

Namelijk heeft KPN wel aangekondigd daar iets aan te doen.

Ben benieuwd naar het antwoord!

Reputatie 6

@Anjawoltering goedemorgen 

 

Op deze pagina lees je er alles over.

Wat het antwoord betreft HIER lees je meer. 

 

 

 

Goedenavond ,

Ben al aantal.keren door een Fraude nr gebeld vind het vervelend.. ben bang dat straks misbruik wordt gemaakt van mijn abonnemet waar door ik straks hoge rekening krijg.. hoe pakken wij het aan.. werd alke keer gebeld door deze nr: +31202205228..  

 

Met vr gr Chistina

Reputatie 4
Badge +4

@MissBalsyhet is beter om een nieuw topic te openen met je specifieke vraag, dan een topic van iemand anders te kapen.

Los daarvan kun je een nummer gewoon toevoegen aan de blacklist op je foon en dan wordt je er niet meer door gebeld. Voor misbruik is er wel wat meer nodig dan call te beantwoorden.

Reputatie 4
Badge +8

Beste @MissBalsy,

Het is begrijpelijk dat je de oproepen vervelend vindt.

Misbruik op basis van een inkomende oproep is gelukkig niet mogelijk. Ik raad je echter wel aan om het betreffende nummer niet terug te bellen. Wanneer je terugbelt maak je namelijk hoge kosten voor dat gesprek. Daarnaast raad ik je aan om de door @Snowboard genoemde pagina's te bekijken en het door @robertvanweersch genoemde advies op te volgen. Beiden bedankt voor jullie input en het meedenken!

Groetjes, 

Phil

Reageer