Beantwoord

Mmi code doet niet

  • 29 January 2022
  • 8 reacties
  • 2245 Bekeken

 

icon

Beste antwoord door hartenfilm 8 March 2022, 00:33

Bekijk origineel

8 reacties

Wat nu te doen

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dick Kok,

 

Uit je screenshot is voor mij niet te achterhalen welke MMI-code je probeert in te voeren en welke instellingen je dus wilt aanpassen. Kun je dit voor mij toelichten?

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Ik heb last van hetzelfde probleem. Geen enkele mmi code werkt. Heb tijdje geleden gesprekken doorschakelen ingesteld, maar krijg daar steeds een vervelende melding bij te zien in mijn meldingenbalk die ik niet kan verwijderen. Daarom wil ik hem proberen uit te schakelen met ##002#. Maar dan krijg ik dezelfde foutmelding als Dick.

 

Ook in het menu kan ik het niet meer uitschakelen. Zie screenshots.

 

Ik hoor graag wat ik of jullie hieraan kunnen doen! Bedankt alvast!

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @hartenfilm,

 

Wat vreemd! 

 

Je zou de simkaart tijdelijk in een ander toestel kunnen plaatsen en deze instellingen aanpassen. De simkaart neemt deze instellingen dan over en mee naar jouw toestel, als je deze weer terugplaatst. Ik verneem graag of dat het probleem verhelpt!

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik bleef het probleem afgelopen tijd maar hebben. Ook het uitschakelen via een andere telefoon werkte niet. Verder en verder gezocht op internet; toen kwam ik een Spaanse website tegen (even vertaald) die aangaf dat het wel eens aan de internet instellingen kon liggen. 

Het zit als volgt: stel je mobiel netwerk  instellingen tijdelijk in op ALLEEN 2G ipv 5/4/3G. Zet je wifi uit (voor de zekerheid, weet niet of dit effect heeft) en voer dan nogmaals de MMI code in.

 

Bij mij werkte het en is de doorschakeling weer uitgeschakeld zoals ik het wenste.

 

Daarna natuurlijk niet vergeten weer op 5/4/3G te zetten.

 

Hoop dat Dick hier ook nog iets aan heeft!

Het lukt mij ook niet. Het kan toch niet waar zijn dat we voor zoiets simpels al deze toestanden moeten uithalen. Ik zou niet weten hoe ik 2G moet instellen...

Reputatie 6

Hi @svanrenswoude  

Ik vind dit ook maar een raar broodje aap verhaal. Met een prepaid Odido is daar achter te komen met de geadviseerde code. Daar zou het gewoon mee moeten lukken

Maar goed.

2G kun je instellen bij instellingen, mobiele netwerken, netwerkmodus. Kanttekening is dat het T-mobile /Odido netwerk geen 2G meer ondersteund. 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @svanrenswoude

Vervelend om te lezen dat het niet lukt. 

Ik heb ook een antwoord gegeven op jouw vraag in een andere topic
Zou je deze even willen doorlezen? 🙂

Groetjes, Noor 
Simpel

Reageer