Beantwoord

Invoering 2 factor authenticatie

  • 7 March 2021
  • 3 reacties
  • 310 Bekeken

De SIM-swap scam is alweer een tijdje onder ons, maar heeft tot eind vorig jaar Nederland relatief met rust gelaten.
Van de servicedesk wordt daarom een extra alertheid voor deze digitale babbeltruc gevraagd, maar het lijkt me goed om het maximaal mogelijke te doen en de gebruikers accounts ook beter te beschermen. Met 2FA.

Ik ben niet de eerste die dit vraagt, en ik zal ook niet de laatste zijn. Daarnaast heb ik het gevoel dat Simpel hier pas echt werk van maakt als er maar genoeg om wordt gevraagd en gezeurd.

Bij deze dan: hebben jullie, Simpel, al concrete plannen voor invoering van 2FA?

 

icon

Beste antwoord door Mila 8 March 2021, 13:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @janvbijnen,

Welkom op onze community!

Begrijpelijk dat je je hier zorgen over maakt. Op dit moment is er nog geen concrete informatie over de invoering van 2 factor authenticatie, wel is het zo dat wij achter de schermen het een en ander hebben aangepast om onze klanten zo goed mogelijk te beschermen tegen deze scam.

Mocht je vooralsnog wat extra beveiliging willen, kan je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice zodat wij een door jou opgegeven wachtwoord kunnen noteren. Dit houdt in dat naast de gevraagde ID-code/verificatievragen, we je enkel helpen als óók het wachtwoord wordt doorgegeven. 

Groet,

Mila

Reputatie 1
Badge

De SIM-swap scam is alweer een tijdje onder ons, maar heeft tot eind vorig jaar Nederland relatief met rust gelaten.
Van de servicedesk wordt daarom een extra alertheid voor deze digitale babbeltruc gevraagd, maar het lijkt me goed om het maximaal mogelijke te doen en de gebruikers accounts ook beter te beschermen. Met 2FA.

Ik ben niet de eerste die dit vraagt, en ik zal ook niet de laatste zijn. Daarnaast heb ik het gevoel dat Simpel hier pas echt werk van maakt als er maar genoeg om wordt gevraagd en gezeurd.

Bij deze dan: hebben jullie, Simpel, al concrete plannen voor invoering van 2FA?

 

Ik zou ook graag 2FA ingevoerd zien worden. Al is bij mij de reden wat breder, mensen die in mijnSimpel kunnen hebben veel gegevens van mij, mobiele nummer (die gespoofd kan worden) adres & geboortedatum (mogelijkheid om op mijn naam op rekening te kopen, of op afbetaling) en inderdaad sim swapping.

 

Ik heb best wel veel 2FA gekoppeld aan mijn mobiele nummer, niet meer bij mijn nummer kunnen zou werkelijk een persoonlijke ramp zijn.

 

Officieel is 2FA voor bedrijven verplicht, het wordt tijd dat de AVG in elk geval de mogelijkheid gaat verplichten.

 

Graag hoor ik van Simpel

 

Reputatie 1
Badge +8

Hi @woodwood 

 

Goed dat je bezig bent met het beschermen van jouw privacy en gevoelige gegevens.

 

Wij werken continue aan verbeteringen in de Mijn Simpel omgeving. Zo zal je vast hebben gemerkt dat je steeds vaker wordt uitgelogd uit jouw account, om zo te voorkomen dat Mijn Simpel voor altijd ingelogd is zonder verdere verificatie.
Ik wil je bedanken voor je feedback, en ik ga dat dan ook doorzetten naar de betreffende afdeling.

Je kan op een iPhone via de optie '’schermtijd'’ een code instellen op verschillende apps. In de Google Play Store kan je apps downloaden zoals '’App Lock'’ Waar je een code kan zetten op door jou gekozen apps. Op die manier kan je dit probleem overbruggen voor de tijd dat Simpel dit niet zelf toevoegt aan de app.

 

Een fijne dag verder!

 

Groet, Damien
Simpel

Reageer