Beantwoord

Kosten buiten bundel in het buitenland

  • 3 May 2019
  • 1 reactie
  • 672 Bekeken

Op de simpelapp heb ik nog 17 mb bundel. Maar ip de app heb ik €35 overige kosten omdat ik 300 mb over de budel zou zijn gegaan. Dit kan komen omdat mijn zoon via een hotspot op mijn bundel zat en een filmpje keek.
2 vragen:
1. Zou de bundel dan niet 0 ipv 17 mb moeten aangeven? Eerder ontving ik wel de 2 berichten van 80 en 100% verbruikt. Toe direkt gestopt en er waren ook nog geen overige kosten in beeld.

2. Kan ik alsnog een mb aanvuller gebruiken als coulance? Het is tenslotte de eerste keer buiten bundel. Met 4 abonnementen in 1 gezin is dit nooit eerder voorgekomen.
Groeten,
Jonnie
icon

Beste antwoord door Alexandra 6 May 2019, 12:21

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8
Hi Jonnie,

Wat leuk dat je je aangemeld hebt voor onze community, welkom!

Goed dat je dit even vraagt! Als je internet gebruikt, is het mogelijk dat je toestel meerdere internetsessies opstart. Zeker als je je bundel als hotspot gebruikt. Als de ene sessie nog binnen de bundel valt, maar de andere sessie niet meer worden er kosten in rekening gebracht.
Je app blijft dan inderdaad nog een tijdje 17 MB aangeven, maar je ontvangt al wel de 80% en 100% notificaties.
Dat beantwoord hopelijk je eerste vraag :)

Wat betreft je tweede vraag, de MB-aanvullers zijn alleen geldig in zone 1. Al het verbruik in zone 2 en 3 valt buiten de bundel. Daar kun je geen MB-aanvuller voor aanschaffen. De klantenservice kan je vertellen of je voor de coulanceregeling in aanmerking komt. Je vindt veel informatie over je verbruik in het buitenland via je persoonlijke Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Buitenland' of via onze vakantiepagina, zoals de tip om je Plafond in te stellen, daar voorkom je buitenbundelkosten mee :)

En last but not least, mocht je nog in het buitenland zijn, fijne vakantie!

Groetjes, Alexandra

Reageer