Beantwoord

Stopt je databundel zodra het tegoed van die betreffende maand is verbruikt?

  • 14 August 2019
  • 1 reactie
  • 1221 Bekeken

Hallo,

Ik wil een abonnement afsluiten voor mijn dochter, maar kan nergens vinden of de databundel vanzelf stopt zodra het tegoed van de betreffende maand is verbruikt? Op de website heb ik gelezen dat de mogelijkheid bestaat een kostenplafond te activeren (betaalde dienst), maar ik wil eigenlijk ook weten of zonder dit kostenplafond een kind in staat is om buiten de bundel onbeperkt verder mobiel te internetten? (met hoge kosten tot gevolg).

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag over SMS verkeer - kun je daar ook zonder beperkingen buiten de bundel overheen gaan? (indien kostenplafond niet is geactiveerd)

Is er wellicht iemand die weet hoe dit werkt bij Simpel?
icon

Beste antwoord door Snowboard 15 August 2019, 10:03

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Hallo,

Ik wil een abonnement afsluiten voor mijn dochter, maar kan nergens vinden of de databundel vanzelf stopt zodra het tegoed van de betreffende maand is verbruikt? Op de website heb ik gelezen dat de mogelijkheid bestaat een kostenplafond te activeren (betaalde dienst), maar ik wil eigenlijk ook weten of zonder dit kostenplafond een kind in staat is om buiten de bundel onbeperkt verder mobiel te internetten? (met hoge kosten tot gevolg).

Een datalimiet is er niet bij de provider. Data stopt niet als de bundel verbruikt is, wordt ook niet vertraagd.
Zodra je over je databundel gaat betaal je €0,15 per MB en dat kan zeker flink in de cijfers lopen.
Behalve Mijn Simpel (app) is het goed om zelf extra waakzaam te zijn en alleen mobiel data aan te zetten wanneer nodig, ook monitoring via de telefoon en/of een externe app hoort erbij.



Ik heb eigenlijk dezelfde vraag over SMS verkeer - kun je daar ook zonder beperkingen buiten de bundel overheen gaan? (indien kostenplafond niet is geactiveerd)

Is er wellicht iemand die weet hoe dit werkt bij Simpel?


Buiten de bundel betaal je voor zowel bel/minuut en sms €0,31

Er zijn 2 opties als bescherming.
MB-aanvuller
https://www.simpel.nl/mb-aanvuller

Plafond.
https://www.simpel.nl/controle-over-je-kosten

Reageer