Beantwoord

Waarom geeft mijn dataverbruik in de app minder aan dan in Mijn Simpel?

  • 28 April 2021
  • 9 reacties
  • 281 Bekeken

Ik kreeg vandaag een mailtje dat ik bijna mijn plafond heb bereikt, en ik zag in Mijn Simpel dat de 8 GB datalimiet vandaag al om 3 Euro is overschreden. Terwijl de app 6,5 GB verbruikt aangeeft. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 April 2021, 13:59

Bekijk origineel

9 reacties

Hi @Shoshana

Fijn dat je de weg naar onze Community hebt gevonden! 

De Mijn Simpel app is altijd leidend en geeft het precieze verbruik weer.
Het kan soms echter wel even duren voordat de specificatie volledig is bijgewerkt. Het is dan ook raadzaam om af ten toe de pagina/app te refreshen. 

Daarnaast ontvang je altijd op tijd een waarschuwingsbericht zodra je bundel is verbruikt. 

Mocht je hier verder nog vragen over hebben, neem dan gerust even contact met ons op. 
Aan de hand van je persoonsgegevens kunnen wij je hierbij verder helpen. 

Groetjes,

Lisa

 

Reputatie 6

Volgens mij is dit niet echt de vraag beantwoorden omdat de app eigenlijk een echte app niet is maar meer een koppeling naar mijn simpel. Dus waarom is er verschil voor @Shoshana 

Reputatie 4
Badge +8

Volgens mij is dit niet echt de vraag beantwoorden omdat de app eigenlijk een echte app niet is maar meer een koppeling naar mijn simpel. Dus waarom is er verschil voor @Shoshana 


Goed punt @Snowboard, ik kan mij voorstellen dat een ietwat specifieker antwoord handiger is.

Tussen de weergave in de app en in het Mijn Simpel account via een (mobiele) website mag en kan geen verschil bestaan. Er wordt immers ingelogd met een bepaalde gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord waarna de gegevens van dat account naar voren komen. Dit kan enkel verschillen doordat er een lange tijd tussen het inloggen op de verschillende manieren zit, al spreekt dat voor zich.

Andere opties zijn wellicht dat er onbedoeld in twee verschillende accounts wordt ingelogd of dat @Shoshana bedoelt dat er een verschil is in wat Mijn Simpel aangeeft en een externe datamanager app. Kan je daar anders meer duidelijkheid over geven @Shoshana?

 

Ik denk dat het inderdaad om een externe app gaat…

 

Reputatie 6

De foto in je reactie @Shoshana  is geen externe app maar een foto van de datameter die is ingebouwd in jouw telefoon.

 

Ja okay maar die geeft dus niet hetzelfde aan als de Simpel app.

 

Reputatie 6

Dat is normaal, internet gemeten via de telefoon kan afwijken van wat de provider meet. Volgens mij heb je het limiet en waarschuwing zelf niet ingesteld? Een screenshot is overigens ook mogelijk met de telefoon. Misschien weet je dat niet. 

 

Een collega gebruikt deze telefoon. Ik ben zelf op de hoogte van de mogelijkheid om een screenshot te maken haha. Maar fijn dat het mysterie is opgelost, inmiddels heeft hij de app geïnstalleerd.

Reageer