Beantwoord

2 simpel abonnementen: nummers doorschuiven mogelijk?

  • 6 December 2022
  • 1 reactie
  • 139 Bekeken

Goedendag,

Ik heb 2 abonnementen bij simpel.nl. Ik ben voor beide de abonnementhouder:

Abo 1: voor mijn vrouw (250mb data)

Abo 2: voor mijn dochter (500mb data)

Mijn dochter wil naar een andere provider, met nummerbehoud. Dus “Abo 2” komt als het ware vrij.

Nu de vragen:

  1. mijn vrouw wil verder met het simpel abonnement dat mijn dochter achterlaat, want daar zit 500mb data op. Ze wil wel haar eigen nummer behouden. Kan het telefoonnummer van “Abo 1” worden doorgeschoven naar “Abo 2”?
  2. Ik wil “Abo 1” ook wel blijven gebruiken, voor een andere telefoon. Krijgt “Abo 1” vanzelf een nieuw nummer, wanneer het nummer verhuist volgens vraag 1?

Op deze manier kunnen wij klant blijven bij simpel met 2 abonnementen. Mocht dit alles niet kunnen, dan zien wij ons genoodzaakt “Abo 2” geheel op te zeggen. Voor simpel bv is het dus een kans om dat te voorkomen.

Mocht het idd mogelijk zijn om het nummer van “Abo 1” door te schuiven naar “Abo 2” :

  1. kan dit dan zonder contractverlenging? Ik wil niet weer 12/24  maanden vastzitten aan het contract
  2. is het dan de bedoeling om allereerst mijn dochter over te zetten naar haar nieuwe provider, met nummerbehoud, en daarna de doorschuifactie(s) te doen?

Ik hoop dat een simpel moderator dit leest en hierop uitsluitsel kan geven.

Mvg,

Pieter

icon

Beste antwoord door Noor 7 December 2022, 14:19

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hi @PieterBeltSimpel

Welkom op onze Community!

Het is echter niet mogelijk om met nummers te schuiven binnen een bestaand abonnement. 
Nummerbehoud is enkel mogelijk wanneer je naar ons overstapt en wanneer je naar een andere provider gaat, tussentijds is dat niet mogelijk. 


Wel zou je met het telefoonnummer wat bij abonnement 2 behoort overstappen naar een andere provider. Vervolgens kan je op het abonnement van Simpel een nieuw telefoonnummer laten toepassen. Dit is een willekeurig nummer wat toegepast zal worden op het abonnement. In dit geval vraag je nummerbehoud aan bij de nieuwe provider en geef je aan dat je per direct wil overstappen en dat je een nieuw nummer wilt koppelen aan het bestaand abonnement. Abonnement 1 kan je dan eventueel opzeggen als dit abonnement niet benodigd is. Je kan via de persoonlijke Mijn Simpel pagina controleren wanneer de einddatum is van dit abonnement. 

Als laatste optie kan je controleren en of de gewenste bundel beschikbaar staat in de persoonlijke Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Abonnement'. 

Hopelijk heb ik je hiermee toch nog kunnen helpen 😊

Groet, Noor
Simpel.

Reageer