Beantwoord

BEN.nl overstappen naar Simpel administratiekosten

  • 23 February 2021
  • 5 reacties
  • 339 Bekeken

Hallo,

ik zit nu bij BEN.nl en wil overstappen naar Simpel Beide merken zijn van T-mobile,
Kunt u uitleggen waarom ik dan 20 administratiekosten (extra) moet betalen voor de overstap terwijl de gegevens en alle nodige informatie in beheer is bij het moederbedrijf T-mobile?
Het lijkt zo of men bestaande trouwe klanten zo straft om binnen het concern over te stappen.
Voor de overname zou ik het begrijpen, maar in de huidige situatie niet.
Ik zie graag uw reactie.

icon

Beste antwoord door Snowboard 23 February 2021, 12:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Elk moederbedrijf, elk dochterbedrijf heeft een eigen administratie waarbij je je registreert. En dus ook een eigen facturatie, eigen voorwaarden. Je wordt dus niet gestraft. 

Hey Snowboard,

Alle merknamen zijn al enige tijd van T-Mobile, dus dan zijn ook alle toepassingen geldend voor het merknaam T-Mobile.
Dit moet je zien en naar handelen als een abonnementswijziging, niet meer of minder!

De overstapkosten binnen de door jullie zelf gecreëerde situatie moet men niet gaan afrekenen op de klant, maar zou direct met terugwerkende kracht van toepassing zijn.

Ben benieuwd wat de Consumentenbond hierover oordeelt.en zie dit graag terug voor alle huidige als toekomstige klanten terug in een Radar of overige Consumenten programma helder terug.

Dit geld voor alle sub- merken BEN, Tele2 en Simpel.en evt niet genoemde.

Reputatie 6

Heey hallo Fred_102

Geloof je dat echt? Ik denk dat je je vergist Fred_102.

https://community.simpel.nl/nieuws-en-mededelingen-2/overname-simpel-door-t-mobile-2557

Een toevoeging. Ben geeft bij een overstap jouw nummer vrij op moment x daarna wordt het actief op de nieuwe simkaart van Simpel met een eigen simkaartnummer waar jouw 06 aan gekoppeld wordt.

Overstappen naar een andere provider is geen abonnementswijziging omdat dan Simpel jouw abonnement heeft opgezegd bij Ben in dit geval. 

Hey Snowboard,

Je gaat eraan voorbij dat het een wijziging is binnen T-Mobile….

Groetjes Fred

Reputatie 6

Heey Fred, 

Je gaat eraan voorbij dat T-mobile, Tele2, Ben en Simpel merknamen zijn van T-mobile Nederland. :slight_smile:

Reageer