Beantwoord

Nieuw nummer - abonnement opzegging

  • 5 July 2019
  • 2 reacties
  • 555 Bekeken

Vreemd genoeg staat er een regel op de site dat je Simpel abo ingaat nadat je abo van de andere provider is beeindigd, zelfs als je een nieuw nummer aan vraagt. Ik neem aan dat dat niet het geval is? Want ik wil zeker het abonnement bij de andere provider voortzetten, en ik moet wel mijn huidige 06 invullen bij de contactgegevens.

Om heel precies te zijn: ik wil een apart nummer / abonnement voor mijn noodtelefoon voor in de auto en kajak.

https://bestel.simpel.nl/sim-only/gegevens

Nee, ik wil een nieuw nummer

Wanneer stap ik over naar Simpel?
Binnen 2 werkdagen ontvang je per e-mail de datum waarop je overstapt naar Simpel. Deze datum is afhankelijk van je opzegtermijn bij je huidige aanbieder (meestal 1 maand).

icon

Beste antwoord door Johnny 7 July 2019, 19:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Als je een nieuw abonnement afsluit bij Simpel heb je 2 opties:

  1. je kiest voor nummerbehoud en neemt je huidige nummer bij je huidige provider over indien mogelijk
  2. je kiest voor een nieuw nummer. Het in te vullen contact nummer heeft niets te maken met je nieuwe nummer en kan door Simpel gebruikt worden om eventueel contact met je op te nemen. Je krijgt dan een heel nieuw nummer en deze gaat in zodra je de simkaart die je ontvangt activeert via je persoonlijke omgeving.
Mijn andere telefoon doet het in ieder geval nog, dus het kan alleen maar kloppen, gelukkig.

Maar het blijft wel vreemd dat Simpel blijft praten over "overstappen" en het afhankelijk zijn van de andere provider, zelfs als je geen overstap overweegt en dat je je bestaande provider(s) wilt houden.

Overigens is mijn andere telefoontje van 15 euro nog gelocked, dus ik moet nog even wachten totdat ik 'm kan gebruiken. Misschien toch nog even kijken voor een andere. Missichien wordt het toch een B35 feature phone, als kajakker heb ik toetsen en waterdichtheid nodig.

En als EHBO'r / BHV'er is een speakerphone functie eigenlijk ook wel verplicht.

Reageer