Beantwoord

nummer meenemen naar andere provider

  • 16 December 2022
  • 4 reacties
  • 380 Bekeken

Badge

Ik wil naar een provider met e-sim mogelijkheid. Mijn abo bij Simpel duurt nog een tijdje, kan ik bij de nieuwe provider nummerbehoud aanvragen en dan op het bestaande abo bij Simpel een nieuw willekeurig nummer krijgen?

 

Alvast dank.

icon

Beste antwoord door Charlie 19 December 2022, 12:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Nee dat kan niet. Nummerbehoud, overstappen naar een andere provider gebeurt door jouw abonnement dan af te kopen bij Simpel. 

Badge

Nee dat kan niet. Nummerbehoud, overstappen naar een andere provider gebeurt door jouw abonnement dan af te kopen bij Simpel. 

Ik lees elders op dit forum dat afkopen niet mogelijk is.

je kan je contract afkopen  dit heet termenation fee aangeven bij de nieuwe provider nummerbehoud met afkoop.

Reputatie 3
Badge +8

Hi allen! 

 

Sinds 1-3-2022 is de wetgeving hierin gewijzigd en kun je jouw telefoonnummer meenemen, ook voor de einddatum van je contract. Hierbij heb je de keuze uit de volgende opties:

1. Je neemt het telefoonnummer mee en kiest voor een afkoopsom (early termination) voor het abonnement bij ons. Dit zijn de resterende maanden van het contract minus de BTW (21%). 
2. Je neemt het telefoonnummer mee naar een andere provider en koppelt een nieuw telefoonnummer aan ons abonnement. Zodoende heb je wel twee aparte abonnementen lopen (= contract voortzetting).  

Beide opties maak je in orde door bij de nieuwe provider te bestellen met nummerbehoud.  

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer