Beantwoord

Nummer meenemen naar andere provider

  • 13 May 2019
  • 5 reacties
  • 920 Bekeken

Hallo,

In september loopt het abonnement van mijn dochter af. Ik wil dan graag overstappen naar een andere provider. Graag verneem ik wat ik moet doen om het nummer mee te kunnen nemen...

alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Sanne 14 May 2019, 10:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hi Yahoe!

Allereerst, welkom op de community 😊

Om met een nummer over te stappen, kan je bij de nieuwe provider een bestelling met nummerbehoud plaatsen. Zij doen een verzoek bij ons om het nummer per einde van het contract over te nemen. Je kan vanaf 120 dagen voor einde van het contract de bestelling plaatsen.

Is nummerbehoud bij de nieuwe provider goedgekeurd? Dan regelen zij de opzegging van het het huidige abonnement voor jou.

We vinden het natuurlijk jammer dat je bij ons weg wilt. Toch bij Simpel verlengen? Op onze website kan je onze Most Wanted deals zien.

Groetjes, Sanne

Waarom doet het zo lang voordat wij toestemming krijgen van jullie voor nummerbehoud ?

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Hans N mijn collega's kunnen daar antwoord op geven. Je krijgt contact met hen door naar www.simpel.nl/contact te gaan. 

Groetjes Joachiem 

Beste Joachiem, Helaas zijn jullie hier niet op ingesteld. Gisteren 7x doorverbonden Leon-Tobias-Leon-Pim-Jasper-Pim-Melissa, waarvan 2 personen 2x gesproken. Daarbij moest ik mij geverifieerd worden middels postcode en geboortedatum dat ik het was. Inmiddels heeft mijn nieuwe provider sinds afgelopen zaterdag al een verzoek tot nummerbehoud ingediend. Helaas voelt niemand zich bij jullie verantwoordelijk om dit probleem op te lossen tot het opgelost is. Het enige wat ik te horen krijg: wat kunnen hier niets zien en ik kan niets doen voor u. Nu probeer jij weer hetzelfde om mij door te schuiven naar iemand anders, in plaats jezelf eigenaar te maken van het probleem en het op lossen. fijne dag verder

Reputatie 4
Badge +8

Beste @Hans N!

Wij kunnen pas daadwerkelijk een handeling uitvoeren wanneer wij een compleet verzoek van je nieuwe provider hebben ontvangen. Wanneer dat gebeurd is en er een overstapdatum bekend is nemen zij de verantwoordelijkheid om je verder in te lichten over de overstap.

De reden dat mijn bovenstaande collega je doorverwijst naar onze klantenservice is overigens omdat we via de Community geen privégegevens kunnen inzien en zodoende ook je abonnement er niet bij kunnen pakken. Onze klantenservice heeft die mogelijkheid wel en kan je daarom van meer informatie voorzien indien er een nummerbehoudverzoek bij ons is binnengekomen. 

Groetjes,

Phil

Reageer